Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gidebo
Är så här att jag har haft lite små problem med min s40 t4.. Den har gått väldigt ryktigt och saknats effekt vid gaspådrag.. Men sen helt plötsligt kan den gå som en klocka igen.. Säg att man ska ut å åka en sväng på 5 mil eller nått.. så dom första halv milen går den inte allt bra (oftast) sen när man har kört en bit så går den bra.. Sen när man stänger av den och sen ska starta igen så går sen oftast väldigt rykigt och känns klen.. Satte i en ladtrycksmätare för ett tag sen så laddtrycket är som det ska vara, även när den inte går bra.
När bilen står på tomgång, går jämt och fint ett tag men sen efter 20 sek börjar bilen hacka å spotta..
är ju en 98a så börjar misstänka styrboxen..Men skulle va tacksam om det inte var det....
bilen är chipad av SAM bilmode..

Tacksam för svar..
mvh
av Leonis
har du kollat luftmängds mättarn?? kan vara tändmodulen som är dålig, rätt så vanligt på T4:an..
av gidebo
Leonis skrev:har du kollat luftmängds mättarn?? kan vara tändmodulen som är dålig, rätt så vanligt på T4:an..
jo, har kollat lmm.. ryckte bort kontakten å då gick den ännu sämre..
tändmodulen har ja inte kollat..

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]