Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Ja idag har det snöat REJÄLT! Jag har varit ute och jagat i Dalarna.. Hela dagen har det snöat och när jag på kvällen kom tillbaka till Uppsala så har det har fullkomligt öst ner. I love it!
av llesrof
Här blåser det bara. Eller bara och bara... det blåser som fanken. Faktiskt den värsta blåst jag vart med om sedan jag flyttade hit. Mina fönster har vart dåliga länge och det skallrar i dem. Jag har beställt nya fönster till huset och de börjar montera dem på måndag så det vore så lagom kul om de blåste sönder nu. Min Bananvecka-tavla på altanen blåste ned och glaset krossades. Den har hängt där i minst sex år.
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Snö som tusan här i Sthlm, mysigt minsann men också precis snorhalt ute. Inga plogbilar förrän nu på kvällen men folk skötte sig utmärkt de sträckor jag åkt idag.
av Jäverhammar
Riktigt mysigt med snön. Fortfarande inte vant mig vid AWD beteendet och blir fortfarande chockad när den skjuter iväg istället för att slira eller kana i sidled :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
grillchips skrev:Inga plogbilar förrän nu på kvällen men folk skötte sig utmärkt de sträckor jag åkt idag.
Det är väldigt tydligt att underhållet av vägarna påverkas av ledigheter och klämdagar. Som under julhelgen då det var glashalt på E6 längs västkusten, många avåkningar, men saltbilarna stod uppenbarligen och vilade sig i något garage. Å andra sidan har jag sett hur saltbilar varit ute helt i onödan på vanliga dagar.
Användarvisningsbild
av Allinug
Mer snö har kommit idag, men det har varit lugnt ute i trafiken: få och lindriga olyckor. Polisen tror att detta beror på att folk inte tar sig ut...
Användarvisningsbild
av grillchips
StringerBell: Förmodligen, jag vet inte hur branschen fungerar men jag var förvånad över att det dröjde så länge ändå. Att det skulle bli "snökaos" i Stockholm var ju annonserat redan tidigare i veckan så tid för planering fanns allt.

Allinug: Desto fler olyckor igår, tror det rapporterades om ett sextiotal här i nollåtta. Tycker att de som ändå befann sig på vägarna idag tog god hänsyn till vädret och även de andra bilisterna, många körfält var helt igensnöade så man såg inte linjerna på motorvägen vilket var lite obehagligt men det gick förvånansvärt bra.
Användarvisningsbild
av SvenB
Skillnaden på i går och i dag var kanske att i dag var det redan snö på morgonen, så många lät bilen stå hemma. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skottade bort 15-20cm igår kväll, och imorse var det lika mkt igen!
Bild

Körde sen E4 söderut till Arlanda... Fastnade bakom plogbilar vid två tillfällen. Gick i 60-65km/h...
Föraren i bilen till höger hade inte gjort så bra jobb med snöborsten:
Bild
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 190
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)