- fre 09 jan 2015, 19:39
Det finns olika sätt att jobba på. Ett är att ha flera maskiner för flera situationer. Det andra är att ha en stark något större som går att använda till mer. En penningfråga. Så som jag skruvat dom senaste 15 åren har jag aldrig behövt en mindre maskin eftersom där det är tajt är det ändå för tajt för maskin. Jag äger tre olika privat, ändå är det 1/2tum stor som gör 98% av jobben. Cp har jag jobbat med i tre år för att chefen var fanatisk. Men dom imponerade inte på nåt sätt.
Det är bara ts som vet hur han ska använda maskinen. Valet är hans, inte mitt.
Mwi skrev:Ett tips när det gäller torx och insex krafthylsor, köp en bitshylsa 1/2" fyrkant till 5/16" sexkant och köp 5/16" bits tror det blir mest verktyg för pengarna.Ps.. jobbat med det i 20år. Jobbat med stora.. små.. tunna.. tjocka.. från 300spänn till 14200spänn för en muttersmack.
Ps. pettsson 1220 Nm är mer än 610 Nm men 112 mm är kortare än 193 mm och 1,3 kg är lättare än 2,1 kgså gå till en butik som har en CP7732 på lager och känn på den, den är helt otroligt smidig och man kan ju har flera maskiner.
Det finns olika sätt att jobba på. Ett är att ha flera maskiner för flera situationer. Det andra är att ha en stark något större som går att använda till mer. En penningfråga. Så som jag skruvat dom senaste 15 åren har jag aldrig behövt en mindre maskin eftersom där det är tajt är det ändå för tajt för maskin. Jag äger tre olika privat, ändå är det 1/2tum stor som gör 98% av jobben. Cp har jag jobbat med i tre år för att chefen var fanatisk. Men dom imponerade inte på nåt sätt.
Det är bara ts som vet hur han ska använda maskinen. Valet är hans, inte mitt.