- mån 13 jan 2014, 10:30
Plugga in en datorn och läsa felkoder verkar vara den enda felsökning som existerar på verkstäder nuförtiden. För mig låter det som du har något glapp någonstans och det kan naturligtvis vara svårt att hitta eftersom det händer så sporadiskt. Det kan ju vara ett kontaktstycke, relä eller styrdon någonstans. Det finns ju t ex ett antal avlastningsrelän som strömförsörjer vitala delar av bilen. Man bör ju börja med att byta dessa som är förhållandevis billiga och lätta att byta och sakta men säkert jobba sig fram till felkällan.
Vad beträffar växellådan så vet jag inte men en tröst är ju att den är i drift med fullt oljetryck när motorn stannar. Det är ju lite annorlunda om man tar en bil som stått still och börjar bogsera den, då har oljan hunnit rinna undan.
Vad beträffar växellådan så vet jag inte men en tröst är ju att den är i drift med fullt oljetryck när motorn stannar. Det är ju lite annorlunda om man tar en bil som stått still och börjar bogsera den, då har oljan hunnit rinna undan.
V60 T5 R-design Ice Vit 2020
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
- By MrS60II