Axan skrev:Hej
Sitter i ett litet dilemma så nu vänder jag mig till er (Proffsen) :D
Nej
tyckarna är rätt benämnt på invånarna på ett forum när det gäller sånt här. Proffs är när man hjälper varandra med fel ;)
Hur långt kör du om året och vad är det för körning?
D2an är en tillräcklig motor i min V70 och då bör den passa mycket bättre i en V50! Med tillräcklig menar jag att den sköter jobbet med bravur att ta mig från punkt A till punkt B! Rolig är den inte, lite småfarlig om man får för sig att försöka komma ut snabbt på en väg, men fungerar utmärkt att autobahnköra med även om hastigheterna är 130km/h+! I stan är det inget fel på den, men återigen ingen rödljusräcer!
Många av tyckarna kör även en provbil/lånebil med D2 som de skulle gjort med den bilen dom äger med dubbelt så många hästkrafter och då tro fasen att det inte blir så bra. Det tar ett tag innan man lär sig hur man ska köra och när man väl gjort det så avstår man från farliga omkörningar, accepterar att det går 5 km/h långsammare till nästa omkörningstillfälle och undviker att chansa i korsningar.
Naturligtvis är alltid större motor trevligare. Jag ser fram emot att förhoppningsvis köra en V60 D4 AWD i framtiden, främst för att det är en väldigt trevlig bil. Men tittar man rent ekonomiskt så är det inte så smart.