Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rollon
jag kollade oljan i farsans bil och hittade vita prickar. vad är det för någon?
volvo 850 glt -97
Användarvisningsbild
av #27
Kan de vara vatten (kondens) kör han mycke i stan (korta sträckor motorn blir inte varm)????
av Rollon
nja... bilen har stått ett tag nu.. ungefär 3-4 veckor men annars kör han mest till jobbet och tillbaka ca 7 km..
av tomsa
Rollon skrev:nja... bilen har stått ett tag nu.. ungefär 3-4 veckor men annars kör han mest till jobbet och tillbaka ca 7 km..
Där har du svaret precis som #27 skrev
kondens pga motorn körts "för lite"
av Rollon
är det något farligt för motorn?
av Kena
Ta en långsväng på några mil, då förångas vattnet bort. Gör det inte det ska du in på verkstad.
av tomsa
Rollon skrev:är det något farligt för motorn?
Vatten i oljan är ju aldrig direkt nyttigt för motorn så jag skulle byta olja/filter
av *pettson*
tomsa skrev:
Vatten i oljan är ju aldrig direkt nyttigt för motorn så jag skulle byta olja/filter
Om man kör bilen varm så att oljan framförallt blir varm så ångar man bort dom flesta problemen. Att byta olja för att det är fukt i den (lite fukt) är inte nödvändigt.
av tomsa
*pettson* skrev:
tomsa skrev:
Om man kör bilen varm så att oljan framförallt blir varm så ångar man bort dom flesta problemen. Att byta olja för att det är fukt i den (lite fukt) är inte nödvändigt.
Självklart är det så men eftersom han bara kör så korta sträckor hela tiden kan det vara bra att göra tätare oljebyten eller precis som du skriver ta en långtur lite då å då,kanske en gång i månaden eller så
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]