Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av TomasJ
I kväll 8 mil hemifrån gav lådan upp i min 945Se-93. Det är en manuell låda. 5:an "hoppade ur" kändes det som. Finns bara 4:an kvar nu, ingen back heller. Det har låtit från lådan, se inlägg: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=15293

Det gick bra att ta sig hem, tur att 4:an funkade.

Men nu är det hög tid att byta. Var ska jag leta efter ny låda, närmsta skrot eller finns det nån bra sajt på nätet att kolla på?

Går det att byta till automat, eller är det en dålig idé?
Användarvisningsbild
av Jonte_83
Om du har råd skaffa dig en M90 låda.
av TomasJ
Jonte_83 skrev:Om du har råd skaffa dig en M90 låda.
Ok, därför att? (Den är mycket bättre på vilket sätt, eller?)

Dum fråga kanske men har en 745- 88 med OD står på gården. Skulle den lådan kunna passa?
Användarvisningsbild
av #27
TomasJ skrev:

Dum fråga kanske men har en 745- 88 med OD står på gården. Skulle den lådan kunna passa?
Om du ska byta låda till någonannan så passar inte kardanen och säkert inte svänghjulet och så vidare de blir dyrt...
av TomasJ
#27 skrev:
TomasJ skrev:

Om du ska byta låda till någonannan så passar inte kardanen och säkert inte svänghjulet och så vidare de blir dyrt...
OK, enklast alltså att hålla sig till samma modell.
av Kena
Eller köp hela kitet från skroten.

Är väldigt vanligt med fel på […]

Fick felkod B1D2211 på min v70 2016. Kikade[…]

Beställt skivor, belägg och lite annat f[…]

Det får bli detta, om något blir tok f[…]