Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krakus
oldtimersmc skrev:Det djävliga är inte att den dricker bensin som om det vore bira utan allt annat som "top of the line" medför.
Ta nästan vilken del som helst så kommer det att stå "gäller ej t6" mao svårt att få tag i reservdelar då det finns ett litet utbud.
I övrigt en kul bil
Mycket intressant. Hur ser det ut för de övriga modellera?
av Lövet
Det är inga större skillnader på T6 och övriga modeller. Servicekostnader är till och med stundtals lägre eftersom bilen har kamkedja.
av Krakus
Vilken modell kräver ventiljustering? Och när?
Ska det uppreppas sen? Eller är det engångsgrej?
Senast redigerad av 1 Krakus, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Det var 2.5FT som krävde det men nu är det magiskt borttaget ur serviceschemat.
av Krakus
Lövet skrev:Det var 2.5FT som krävde det men nu är det magiskt borttaget ur serviceschemat.
Även från 08or?
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Krakus skrev:
Lövet skrev:Det var 2.5FT som krävde det men nu är det magiskt borttaget ur serviceschemat.
Även från 08or?
Det har aldrig funnits i serviceprotokollet för MY08 - som heller inte fanns som 2,5FT, bara som 2,5T.
Det var bara för den uppdaterade motorn 2,5FT 231 HK (MY10 och MY11) som det under några år låg som servicepunkt.

MVH
Snacksalig
av d5summum
StefanN skrev:Spelar ju ingen roll vad en bil drar om man kör 1000mil/år?
Bättre att åka bekvämt och ta sig fram än att snåla runt med ett framhjul spinnande.
Missade att han bara åkte 1000 mil/år.
Då spelar det som du säger ingen roll.
Lätt att man tänker sig in i sin egen situation med 3-4000 mil/år.
av Krakus
xerent skrev:Alla bensinarna drar ju över litern.

För övrigt kanske inte T6 är bäst i alla lägen. Bara för att man har en budget på 140 kanske man hittar en duglig bil för 90 om behovet av AWD och dubbelturbo saknas. Man kanske vill göra något roligare för de 50 papp emellan där.

Sen vet jag att Lövet inte vet något roligare än att köra T6:or. ;)
Jag hade nog också tittat på den :D
Ett förnuftigt tankesätt. Så tänker jag med. Till "rolig" körning har jag en annan "sommar"-bil. :)

Ska kolla även vad dessa bilar får dra med ett B kort.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]