Moderator: Moderatorer

P210 skrev:
NHansson skrev:Såhär ser den ut, hade en 5 tums garmin liggandes hemma som fick bli del av projektet. För att fylla ut tomrummet runt om skärmen blev det en laserskuren svart akrylbit, med monterad mikrofon för bluetooth och röstkommando samt en liten garmin-logga för att det ska se lite trevligare ut :)
Snyggt! en Volvologga i uppstarten så ser det ut som original sedan, har du kunnat koppla den över "nyckeln" med auto on/off?
Hur styr du hissen? jag kopplade min till en dold manuell strömbrytare, fäller den sällan...
Min är en Tomtom med ovanliga skärmstorleken 6" (de flesta GPS:er är 5" eller 7"), hade med mig plastramen till Media Markt och tog den som var närmast, fast jag fick justera den lite i bandputsen för att få i den till slut!
Tack så mycket! Ja det ser fint ut med logan i startup :)
Jag slaktade rti-hållaren på allt utom motorn, sen byggde jag en krets med en impuls som styr ett tvåpoligt växlande relä till att skicka hissen upp/ner. För att motorn inte ska fortsätta snurra byggde jag in gränslägesgivare för både uppe och nere så att säga. Själva gpsen matas enbart med en usb-kabel som också går via reläet och startar enbart vid upp-läge, och stänger vid ner-läge.. Allting är kopplat på tändningen så inget ska tjuva ström vid avslagen motor :)
Inte idag men igår kväll... Blev det äntligen att få på glasbehandlingen. (PPS Glasbehandling från Bollnäs Bilvård.. 29kr/st då jag köpte!:) )
Bytte till nya torkare samtidigt så man inte sabbar det med taskiga sånna. :)
Bild
Runnding skrev:För mig håller det ca 3 månader.
Men då tvättar jag en eller två ggr i veckan.
Ok... som för mig, trodde som sagt det skulle hålla betydligt längre då det står så här på deras hemsida, dock ska man ju alltid ta sånt med en nypa salt... "Hållbarheten är upp till 12 månader eller 3000 mil". Får väl lägga oftare helt enkelt :(
Senast redigerad av 1 börne, redigerad totalt 0 gånger.
Börne: Har hållt ca 6 månader för mig..lagt på två omgångar på V70'n tidigare.. Knappt 1400 mil mellan. Försts gången jag la på slarvade jag med "in-gnidningen och det blev fläckar som inte blev så bra.. Då försämrades resten snabbt.. Jag la på en ny efter ett par veckor o då blev det kanonbra o höll bra effekt ca 6 månader. Ser till att tvätta rutan extra med t-sprit innan deras egen tvättlapp.. och byter eller rengör noggrant torkarbladen samtidigt. Sen ser jag till att använda torkarna väldigt sparsamt när jag har fungerande behandling. Idag körde jag 16 mil i regn o rusk och hade vindtutetorkarna avstängda större delen av tiden. Torkarna sliter på behandlingen.. Ju men du använder dem desto snabbare försvinner det.
Inte gjort något direkt, men råkade vara först på bollen gällande en reservfälg som jag hämtar på måndag. Vet inte riktigt vad jag ska med den till men gratis är ju alltid trevligt och passar mina sommarhjul storleksmässigt. Synd bara att reservhjulsbaljan inte rymmer den storleken. :D
joel80 skrev:Börne: Har hållt ca 6 månader för mig..lagt på två omgångar på V70'n tidigare.. Knappt 1400 mil mellan. Försts gången jag la på slarvade jag med "in-gnidningen och det blev fläckar som inte blev så bra.. Då försämrades resten snabbt.. Jag la på en ny efter ett par veckor o då blev det kanonbra o höll bra effekt ca 6 månader. Ser till att tvätta rutan extra med t-sprit innan deras egen tvättlapp.. och byter eller rengör noggrant torkarbladen samtidigt. Sen ser jag till att använda torkarna väldigt sparsamt när jag har fungerande behandling. Idag körde jag 16 mil i regn o rusk och hade vindtutetorkarna avstängda större delen av tiden. Torkarna sliter på behandlingen.. Ju men du använder dem desto snabbare försvinner det.
Ok... jag brukar köra med Auto på torkarna på lägsta, men det är klart regnar det ordentligt går dom ju rätt ofta ändå. Därför mitt slits kanske, men dom var ju nästan gratis så får väl lägga oftare helt enkelt, såg dom kostade 69kr nu.
  • 1
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 1912

Enda gången det märks någon skill[…]

Jaha, det är en större modell ser jag. U[…]

Bilder

Tack! Med andra ord går inget att justera […]