- fre 16 mar 2007, 08:45
Funderar på att köpa en v70 D5 -04 undrar hur många mil man måste köra för att det ska bli lönsamt jämfört med en v70 2,5t :?:
Moderator: Moderatorer
Hoffa skrev:Funderar på att köpa en v70 D5 -04 undrar hur många mil man måste köra för att det ska bli lönsamt jämfört med en v70 2,5t :?:Jo kör d5 själv och för min del går det nog jämt ut tror jag då tankar jag bara lite billigare med fast inte mycket.
grabb85 skrev:Gör den det? Det var ju bra, du menar alltså en sådan som värmer upp bilen när det typ är -15 ute? Ja, om man ställt in den då vill sägaHoffa skrev:Funderar på att köpa en v70 D5 -04 undrar hur många mil man måste köra för att det ska bli lönsamt jämfört med en v70 2,5t :?:Jo kör d5 själv och för min del går det nog jämt ut tror jag då tankar jag bara lite billigare med fast inte mycket.
har kört 1400mil sen i augusti så det hinner nog bli 2000 innan augusti i år.
sen får man tänka på fler för och nackdelar med, brännslevärmaren är helt klart något man ska ta med i beräkningarna väldigt få bensinbilar som har denna monterad men sitter alltid monterad i volvo´s dieselar.
Larre skrev:jo dom brukar krångla en del när dom kommer upp i åren för vissa men det där har jag hört lite olika versioner om både dåliga och bra, en granne hemma har en s80 D5 05a som värmaren la av på efter bara ett år men då gick det på garantin så klart men har även hört om folk som kört med dom flera år utan minsta krångel alls.VolvoB20 skrev:Tillsatsvärmare i en bil som har några år på nacken är ett potentiellt svarthål vad det gäller service/rep kostnad.Kan du berätta mer?
En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]
Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]
hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]