Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Samma sak här.. fast från typ -20 till +3.

Brukar tänka på hur det skulle vara med sånna temperaturskillnader under sommaren. Jävlar va förvånad man skulle bli om det ena dagen var +27 ute och när man vaknade upp nästa dag -3.
:)
Användarvisningsbild
av Sierra94
Svensk midsommar :-P
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Vi har nog dom sämsta regler för plogning i landet. Finns bara lite snö ute vid dom orange pinnarna som dom plogar bort. Resten packas. Nu idag var det plusgrader & regn. Regn på packad snö blir? Just de ja IS! Sanda? Va é de??? Tänker Nybergs här. (Trafikverkets förlängda arm) Tur att jag har Hakka 8. Det var snuskigt halt från Visby idag. :-O)
av llesrof
Jag var ute och körde en sväng idag. Bilen har ju stått och möglat sedan annandagen så jag åkte till grannbyn - Falköping - och handlade lite. Hem gick på småvägarna genom mörka och läskiga skogen. Temperaturen var runt nollan och väglaget mest snö och halvfruset slask blandat med sand. Snön låg vit och tyngde träden. Det var som att kör i ett julkort. KryssKåntryn är en underbar bil på dessa vägar.
av llesrof
Inte ett snökorn kvar längre. Det töade och regnade bort på ett dygn ungefär. Barmark så långt ögat når.
av vigg
SvenB skrev:Är det inte lämpligare att de Stockholmare som vill ha mycket snö, åker till snön i stället för att snön kommer till Stockholm? :D
Nej!
Jag vill ha vinter när det är vinter och detta i mälardalen. Dec-mars ska det vara minst -5 till -30. Gärna hela december och halva/hela januari så isarna blir bra. Sen får snön komma, gärna 50-70cm. =)
1:a April slår det om till 25+ och blir sommar! :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
vigg skrev:
SvenB skrev:Är det inte lämpligare att de Stockholmare som vill ha mycket snö, åker till snön i stället för att snön kommer till Stockholm? :D
Nej!
Jag vill ha vinter när det är vinter och detta i mälardalen. Dec-mars ska det vara minst -5 till -30. Gärna hela december och halva/hela januari så isarna blir bra. Sen får snön komma, gärna 50-70cm. =)
1:a April slår det om till 25+ och blir sommar! :)
Jag har svårt att tro att en sådan önskan kan komma från en bilburen person.
Användarvisningsbild
av joel80
Svårt?? Jag ställer mig lätt bakom en sån önskan! Så skönt det skulle vara (och är) med ordentligt med minusgrader under vintern.. Då håller dig bilen ren väldigt länge och man har inte problemet med slask och salt hela tiden. Det är lite lika halt heller om det håller sig kallt som om det pendlar runt noll.
Användarvisningsbild
av Allinug
Det är barmark men det kom några snöflingor idag, men annars har det inte snöat sedan julafton. Många har varit ute på Mälarisen idag, tydligen är den 10 cm på sina bästa ställen. Tyvärr finns det ställen på isen som är betydligt sämre, för det är ett flertal som plurrat.
Användarvisningsbild
av StringerBell
joel80 skrev:Svårt?? Jag ställer mig lätt bakom en sån önskan! Så skönt det skulle vara (och är) med ordentligt med minusgrader under vintern.. Då håller dig bilen ren väldigt länge och man har inte problemet med slask och salt hela tiden. Det är lite lika halt heller om det håller sig kallt som om det pendlar runt noll.
Det var ju mera det där med 50-70cm snö jag tänkte på. Det skapar undantagstillstånd i varje samhälle med mer än 5000 invånare i södra halvan av Sverige.
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 190
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås