av Stjernkvist - lör 27 dec 2014, 18:57
- lör 27 dec 2014, 18:57
#931935
försökte nu ge mig på det dära oljebytet men kom inte mer än att lyfta upp bilen.
Oljepluggen satt som berget troligtvis har väl ingen lossat på den sen den sattes dit på sammasättningen för 8 år sedan?
Sen verkar det som att den är gjord av aluminium (inte fullt allvarlig) men den är väldigt porös och lätt att deformera. inte gjutjärn där inte.
Tro mig, jag tog det försiktigt i början, med rätt nyckel och allt tog i med all min kraft (tills man känner nu rundar ajg den snart) men lyckades inte.
efter ett tag, så tänkte jag, sitter den så sitter den oavsett. tog fram skiftnyckel, rörtång, och vad allt man har tillgängligt i garaget och tog i för kung och fosterland (min kompis mestadels så han har lite mer vridstyrka)
så får ringa min verkstad på måndag och be dem byta olja och fixa en ny oljeplugg som går att ta bort (så jag kan göra det nästa gång iaf).
Men om någon lyckas brainstorma en lösning innan dess så lyssnar jag gärna =)
Oljepluggen satt som berget troligtvis har väl ingen lossat på den sen den sattes dit på sammasättningen för 8 år sedan?
Sen verkar det som att den är gjord av aluminium (inte fullt allvarlig) men den är väldigt porös och lätt att deformera. inte gjutjärn där inte.
Tro mig, jag tog det försiktigt i början, med rätt nyckel och allt tog i med all min kraft (tills man känner nu rundar ajg den snart) men lyckades inte.
efter ett tag, så tänkte jag, sitter den så sitter den oavsett. tog fram skiftnyckel, rörtång, och vad allt man har tillgängligt i garaget och tog i för kung och fosterland (min kompis mestadels så han har lite mer vridstyrka)
så får ringa min verkstad på måndag och be dem byta olja och fixa en ny oljeplugg som går att ta bort (så jag kan göra det nästa gång iaf).
Men om någon lyckas brainstorma en lösning innan dess så lyssnar jag gärna =)
Jag lämnar min signatur tom tills jag vet vad jag ska ha här.