Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bultskalle
går det att komma på en lösning på detta?
jag hade funderingar att sätta på ett öppet sportfilter på min 92:ans 850 GLT, men kruxet som jag fått höra är, att det inte går om luftmasse mätaren sitter på själva huset till luftfiltret?
isf, går det att modifiera på ett något sånär enkelt sätt??? jag bara undrar.
av brink
har för mig att man kan köpa en adapter till luftmassemätaren eller byta röret till ett rör som suttit på en turbo som inte sitter fast i själva luftburken, är inte säker på om det går eller om det funkar, men så som jag fått förklarat så ska det funka
av Ozzy86an
Ja jag såga itu den totalt. det går ju att köpa ny.
Användarvisningsbild
av bultskalle
Fick ett förslag om att borra hål i själva huset på undersidan, och fortsätta använda orginalfilter, kan det ge nån effekt alls, utöver att det kanske skulle låta lite sportigare???
av Uninium
Fixa ett riktigt filter istället har du lmm på din eller som jag bara en tempsensor? tempsensorn är blå..
Användarvisningsbild
av bultskalle
öhhh? blå? inte vet jag, det sitter en kontakt på själva huset för filtret ca 15 centimeter från själva lådan, men ändå i samma hölje så att säga, har för mig att det står lmm i boken om det, men om det skulle vara en tempmätare, vilken skillnad är det egntligen, går det att flytta den då?
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]