Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olabil
På V70 My 11 så sitter det en liten konstig 18w lampa, har aldrig sett liknande förr och hittar inger cree ersättning på ebay. Hur har ni andra gjort?
Användarvisningsbild
av sthlm
tottish85 skrev: EDIT:

Och nu är dom beställda! 230kr för två stycken :)
Ja sätter dom nog längre ut mot kanten än vad du hade dina, ser ut som dina sitter 15-25cm från draget?
Använde de hål som finns under kofångarn från fabrik.
Men jag tycker nog att dom hamnar lite tätt så kommer nog borra nya längre ut.
Användarvisningsbild
av tottish85
sthlm skrev:
tottish85 skrev: EDIT:

Och nu är dom beställda! 230kr för två stycken :)
Ja sätter dom nog längre ut mot kanten än vad du hade dina, ser ut som dina sitter 15-25cm från draget?
Använde de hål som finns under kofångarn från fabrik.
Men jag tycker nog att dom hamnar lite tätt så kommer nog borra nya längre ut.
Okej :) Ja tänkte borra hål nog långt ut för att inte bli för nära avgasröret men nog långt in för att se ut bra, de blir en knivig sits ;) Annars fäller ja in dom i nedersta delen :)
Användarvisningsbild
av sthlm
tottish85 skrev:Undra hur de blir om man hänger dom under vingen, borde bli bra öjusspridning :)
Knappast snyggt med dom hängandes under kofångaren men under vingen så lär det se galet fult ut.
Tro mig att du har tillräckligt med ljus till att backa om du sätter dom på var sida om dragkroken.
Det blir dagsljus av mina Kinalysen och folk tittar bort eller backar.
Dock så reagerar fortfarande inte fjortisar med mobil som knallar ut bakom bilen när jag backar.
Är det tågtuta bakåt som gäller istället för det vanliga pipet som lastbilar har när dom backar?
Känns som om en uppgradering även på den fronten är på väg.
Användarvisningsbild
av tottish85
sthlm skrev:
tottish85 skrev:Undra hur de blir om man hänger dom under vingen, borde bli bra öjusspridning :)
Knappast snyggt med dom hängandes under kofångaren men under vingen så lär det se galet fult ut.
Tro mig att du har tillräckligt med ljus till att backa om du sätter dom på var sida om dragkroken.
Det blir dagsljus av mina Kinalysen och folk tittar bort eller backar.
Dock så reagerar fortfarande inte fjortisar med mobil som knallar ut bakom bilen när jag backar.
Är det tågtuta bakåt som gäller istället för det vanliga pipet som lastbilar har när dom backar?
Känns som om en uppgradering även på den fronten är på väg.
Haha ja jag kanske underskattar storleken på dom, i mitt huvud har ja målat upp en bild av två små avlånga lampor som sitter slimmat under såväl kofångare som vinge ;)
Får väl se när dom kommer :)

Orkar du göra dig besväret att kasta upp ett kort i dagsljus eller liknande där man ser dom hänga under fångaren? Gärna så man ser hela baken och en närbild? :)

EDIT:
Ja ska kasta in ett backpip från volvo fh som ja har sparat från ett kasserat baklyse på jobbet 8) Frun tyckte att ja var dum i huvudet men ja vill inte backa på några barn varesej våra eller andras :D
Användarvisningsbild
av P210
Kan inte låta bli att kasta in en favoritbil(d) :D
Här är minst sex backljus, men tycker att de snälter in rätt bra....
Bild

Men ska vi vara seriösa - jag antar att du tänker mer så här:
Bild
Användarvisningsbild
av tottish85
Haha ja resultatet var snäppet bättre på nedre bilden :) Dom var nog lite större än ja föreställt mig iaf, lutar mot en infällning men man vet ju aldrig. Ja börjar ju närma mig 30 och prioriterar ju funktion före form, så mitt i allt har ja kastat upp dom under vingen, haha!
Ska hitta ett bra ställe direkt ja får dom, ja tycker de ser ut så jäkla lågt under fångaren och nu på vintern har ja ett snöpaket där :/

Fast 5st bosch profi under vingen är ändå snäppet snyggare än detta :wink:
Bild
Användarvisningsbild
av P210
Alternativ placering:
Kom på dessa extraljus som placeras innanför vindrutan - Rayzer;
Bild
Du kanske kan sätta dem innanför bakrutan som ett tredje bromsljus är placerat, en lätt toning längs över/underkant (som förlängning av rutans svarta standardkant) om du inte har rutan tonad så syns de inte utifrån, men de lär lätt kunna lysa igenom toningen.
Typ dessa:
Bild
Användarvisningsbild
av tottish85
Har ljus toning men ska ta idén i beaktning :)
Kan ju provlysa med dom mot rutan, i såna fall hamnar dom i underkant av rutan monterade på plasten innanför luckan :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]