- tor 25 dec 2014, 14:21
---------------------
En allmän tankeställare:
Om man väldigt ofta har problem med att bilarna bakom ligger tätt in på, så kanske det kan vara så, att man ofta kör långsammare än den övriga trafiken, och bör således vara noga med att hålla till höger. Samt att ofta gå ut i vägrenen, för att släppa förbi sina medtrafikanter.
-)
agh39 skrev:Själv ser jag det som ett misslyckande och skäms över att jag har en bil nära,bakom mig om jag kör i vänsterkörfält om jag själv inte kör om vid tillfället, oavsett om jag är tvungen till det eller ej. (Tvungen vid 90 eller mer).+1
Vid enfilig väg och jag kör lugnt och det inte är en massa bilar framför mig kör jag alltid åt sidan för att släppa förbi de som har mer bråttom än mig, oavsett vilken hastighet jag kör i.
Jag har svårt att se den prestigeförlust jag skulle kunna få, att inte släppa förbi den som har mer bråttom än mig.
---------------------
En allmän tankeställare:
Om man väldigt ofta har problem med att bilarna bakom ligger tätt in på, så kanske det kan vara så, att man ofta kör långsammare än den övriga trafiken, och bör således vara noga med att hålla till höger. Samt att ofta gå ut i vägrenen, för att släppa förbi sina medtrafikanter.