Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av GeBo
varför krångla till det?
köp biltemas helsyntet för 60:-/liter och byt varje år eller efter 2000 mil.
end of story and case closed...
av GeBo
White skrev:Eller helt enkelt köpa den oljan man själv vill! :wink:
javisst, så länge det är B-temas helsyntet... :D
av Amarace
klasson845 skrev:Den som spar han har! Har använt dessa oljor till allt möjligt utan problem! Visste att det direkt skulle bli klagomål :D Men det tar jag med klackspark och önskar en god jul till er alla! :-)
Intressant, första inlägget var det som att du hittat olja billigt, nu har du använt den förr, MEN, i två tidigare trådar har du skrivit att du använder Biltema delsyntet, och att du rekomenderar Biltema delsyntet.

Tvära kast ;)
av GeBo
klasson845 skrev:Men det tar jag med klackspark... :-)
klackspark?
kan det vara Zlatan som letar billig olja till sin XC90? :shock:
Användarvisningsbild
av SvenB
GeBo skrev: kan det vara Zlatan som letar billig olja till sin XC90? :shock:
Kör inte Zlatan Porsche?
Användarvisningsbild
av Micce1980
SvenB skrev:
GeBo skrev: kan det vara Zlatan som letar billig olja till sin XC90? :shock:
Kör inte Zlatan Porsche?
Han har säkert några intressanta bilar, där till räknas hans XC90, http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... samuelsson.
Användarvisningsbild
av Funk
SvenB skrev:
Tottoman skrev:Motorgold = Gammal spillolja som återvinns, processas och sedan säljs som ny.

http://update.mineraloel-raffinerie.com ... ocess.html
Jag var rädd för att det just var sådan olja. Tappar en sådan olja inte sina egenskaper ganska fort?
Förvånansvärt stor andel olja återvinns, inte bara som lågkvalitetsprodukter utan även som bas för mera kända produkter. Dock är processens betydligt mer komplicerad än att bara filtrera den...
Med mer och mer fokus på miljövinsterna (och andra) så blir det mer och mer återvunnet. Jag har t.o.m för mig att ett par märkesoljor saluförs med just det som argument till storförbrukare.

/Thomas
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo det har man gjort många år. Körde "dräng" hos en lastbilsåkare i Stockholms Frihamn på 70 talet. Han var ekonomisk, så han köpte något som kallades "Tvättad olja" på helfat. Det är väl motsvarande Motorgold.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]