...

Moderator: Moderatorer

Sleeper skrev:Sådär då!

Är det inte en hel del som anslutit sig till daschcammandet här på forumet nyligen? Vi kanske skulle ha en samlingstråd det, som inte behöver bli en kapning av din tråd joel. Eller så är det precis vad vi har, fast trådnamnet säger ngt annat.

Jag noterade förresten att GPS:en visar minst 5km/h mindre än bilens hastighetsmätare vid 70 km/h. Litar man på GPS:en?
Ja så är det.. Hastighetsmätaren är oftast lite under. Med vinterdäck visar den 5km/h under för mig och med sommardäck 3-4km/h under.
På den V50 vi hade förut var det ännu mer.. Där var det procentuellt och då runt 8%. I 120km/h på GPS visade hastighetsmätaren 130km/h.

Ja, nog har det anslutit sig ett litet gäng! Jag känner min nästan lite stolt.. ;)
För min del tycker jag det bara är roligt att den här används som lite allmän Dashcamtråd.
Här kommer en ny video! :)

Äntligen fick jag se lite snö... Även om den nästan försvunnit. (Imorrn ska vi få mer i Gävle, så det blir nog en vit jul!)

[youtube]RGhjRqjfTwU[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=RGhjRqjfTwU
Sleeper: GPS:en i kameran har nog så rätt en GPS kan ha.. med riktig täckning på satelliter ska det ju vara med en felmarginal på mindre än 0,1km/h.

Jag går alltid efter GPSen i bilen vad gäller hastighet..

Uninium:
Så här ser det ut nu: kl:0:44
Skärmklipp 2014-12-22 00.44.37.png
Skärmklipp 2014-12-22 00.44.37.png (499.44 KiB) Visad 503 gånger
http://trafikinfo.trafikverket.se/litme ... htm#id=310

Snön är på väg! ;)
Jag måste säga att jag föredrar våren så man kan sätta på sommarhjulen och slippa snön. :)
Äh... Nu kan vi väl få njuta lite i snön nån månad Sven innan vi börjar längta till våren. ;)

Men vad säger ni om den där Volvon med släckta bakljus i senaste videon? Måste man inte programmera om för att göra så?
Och i och med att den inte är typgodkänd med DRL och släckta bakljus så får den väl inte ha släckta bakljus på dagen?
(Samt att i videon så var det dåligt väder och även DRLare ska ha tänt...)
Okej då, ni får väl ha snö ett litet tag. Men bara ett litet. Beträffande Volvon tror jag den var så pass ny att den faller in under DRL med släckta bakljus. Sedan nedsatt sikt på grund av regn, så ser det inte ut vara så värst nedsatt sikt, men du har skrivit tidigare att det är mörkare än vad som det verkar på filmen.
Hehe den där folkabussföraren verkar ha det lite svårt med att ligga steget före. :) Nu är jag inte "guds barn" själv men det är förvånansvärt ofta jag kommer före folk som håller på att byta fil, köra om och hålla på för att sedan köra om de för att de fastnat bakom en buss eller liknande. :wink:

BTW:
-Hur är snacket bland dina klipp på tuben?
-Någon som sett sig själv och hört av sig?
-Hur trivs du med den nya 600:an?
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 356
Visa din semesterbil(d)

En första premiärtur blev ner till Falst[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]