- mån 22 dec 2014, 00:06
På den V50 vi hade förut var det ännu mer.. Där var det procentuellt och då runt 8%. I 120km/h på GPS visade hastighetsmätaren 130km/h.
Ja, nog har det anslutit sig ett litet gäng! Jag känner min nästan lite stolt.. ;)
För min del tycker jag det bara är roligt att den här används som lite allmän Dashcamtråd.
Sleeper skrev:Sådär då!Ja så är det.. Hastighetsmätaren är oftast lite under. Med vinterdäck visar den 5km/h under för mig och med sommardäck 3-4km/h under.
Är det inte en hel del som anslutit sig till daschcammandet här på forumet nyligen? Vi kanske skulle ha en samlingstråd det, som inte behöver bli en kapning av din tråd joel. Eller så är det precis vad vi har, fast trådnamnet säger ngt annat.
Jag noterade förresten att GPS:en visar minst 5km/h mindre än bilens hastighetsmätare vid 70 km/h. Litar man på GPS:en?
På den V50 vi hade förut var det ännu mer.. Där var det procentuellt och då runt 8%. I 120km/h på GPS visade hastighetsmätaren 130km/h.
Ja, nog har det anslutit sig ett litet gäng! Jag känner min nästan lite stolt.. ;)
För min del tycker jag det bara är roligt att den här används som lite allmän Dashcamtråd.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13