- tor 18 dec 2014, 14:25
Hallå! Då fick min s80 -99 en diagnos på Förvärmningsenhet främre lambdasond och Mekonomen tar härliga 5000:- för hela kalaset.
Bensin (B5244S - Denso - MT/AT)
100A - Intern styrmodul, arbetsminne (RAM), fel
- Intermittent.
2110 - Förvärmningsenhet främre lambdasond; kortsluten till B+/GND eller avbrott
-intermittent
Då Mekonomen sa att det bara var till att byta sonden så skulle allt vara bra efter det, men blev lite fundersam och tänkte höra med er som är fruktansvärt duktiga på Volvo!
Kan någon förklara för mig vad "kortsluten till B+/GND eller avbrott" Innebär, låter ju som att det är fel på kablaget också.
Sedan undrar jag om det är värt att ge sig på att byta denna själv för att komma ner i pris något, har för mig att det kan behövas någon from av programmering?
Som sagt, ingen bra koll alls på detta.
Mvh! God jul & gott nytt år!
Bensin (B5244S - Denso - MT/AT)
100A - Intern styrmodul, arbetsminne (RAM), fel
- Intermittent.
2110 - Förvärmningsenhet främre lambdasond; kortsluten till B+/GND eller avbrott
-intermittent
Då Mekonomen sa att det bara var till att byta sonden så skulle allt vara bra efter det, men blev lite fundersam och tänkte höra med er som är fruktansvärt duktiga på Volvo!
Kan någon förklara för mig vad "kortsluten till B+/GND eller avbrott" Innebär, låter ju som att det är fel på kablaget också.
Sedan undrar jag om det är värt att ge sig på att byta denna själv för att komma ner i pris något, har för mig att det kan behövas någon from av programmering?
Som sagt, ingen bra koll alls på detta.
Mvh! God jul & gott nytt år!

F-n jag har ju turbo modellen ju, men den går att komma åt underifrån iaf då? tyvärr blir det parkerings mek, har inte den förmögenheten att sponsra en verkstad :(
- By MickeL62