Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
mattiasv60 skrev:
volvobrasse skrev:Jag skulle aldrig nöja mig med att vänta på en bil i över en vecka på en parkering hos ÅF...
Varför inte ?? ?:-/ . Har du ingen bil att åka med idag ??

Ursäkta, men du verkar ha tålamod som min 7-åring hemma :roll: :roll: :wink:

/Mattias
Haha, du har helt rätt! Men jag tycker så här. Jag arbetar själv med att "leverera" till kunder. Våra kunder klagar och villl ha saker snabbt. Men för mig har jag inget problem med det. I min värld är det så att den som betalar får ställa krav. Sedan är det upp till en viss gräns. Man behöver inte vara otrevlig.

Men jag skulle aldrig acceptera att en bil står i 1-2 veckor på en parkering utan att ha fått en förklaring. Min erfarenhet med bilhandlare specifikt är att dom tenderar och vara lite nonchalanta ibland. Lite slit och läng-köret. Sedan utöver det så är vi som svenskar i vår natur lite naiva, det anses som lite fult att ställa krav. Jag är helt säker på att om jag inte legat på som jag gjort, hade jag inte fått min bil förrän i januari pga av jul etc etc. Helt säker.
av Ronne
LazerHawke skrev:Imorn hämtar jag min S60 t5 R-design Powerblå (W) (RO) (D)
Najs , Imorrron hämtar jag min S60 t5 R-design Electric silver :D
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Ronne skrev:
LazerHawke skrev:Imorn hämtar jag min S60 t5 R-design Powerblå (W) (RO) (D)
Najs , Imorrron hämtar jag min S60 t5 R-design Electric silver :D
Härligt :) kul att fler än mig vågar trotsa diesel ;)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Så då har jag hämtat ut bilen igår, V60 Ocean race T3. Detta efter den eviga väntan. Tyvärr har jag inte knäppt några bilder pga att varje gång jag har kört den är det kolsvart ute :)

Var en enorm premiumkänsla över bilen. Mycket mer än vad jag minns från när jag provkörde den! Riktigt nöjd med T3 som sitter i den. Trodde först att den skulle vara för seg, men är piggare än jag förväntat mig. Skall dock tillägga att jag hade en 2.0F innan. Det mesta känns väl som raket jämfört med den:)

Den progressiva hastighetsberoende servon är klockren! Vilken känsla i ratten. I låga farter är den som en fjäder och när man kommer upp i högre farter känns hela bilen tokstabil. Nu fattar jag dom som rekommenderade den. Det kommer jag ta på nästa bil också.

Måste säga att jag är sjukt glad att jag valde till Styling kit (Iron stone). Det gör så sjukt mycket på bilen. PÅ vissa färger och speciellt med silver har jag annars tyckt det sett för mycket ut. Men med Iron stone gave det en perfekt balans där med OCR-färgen. Är första gången jag såg en V60 med det på i verkligheten. Men jämfört med den V60 som jag provkörde är det en fullträff utseendemässigt, är ju en smaksak. Jag arbetar ju själv som designer. Kan tycka att hela karossen känns mer komplett med stylingkitet. Hela bilen ser fetare ut, både på höjd och bredd. Speciellt bak och fronten. För det är det enda jag retat upp mig lite på hos V60 är att jag önskat att fronten var ännu fetare, dvs på höjden. Men med stylingkit så emulerar den lite av det jag önskar:) Jag är lite trafikskadad då det gäller designdetaljer. Det passar enligt mig bäst på Ocean race och Power blue färgerna.
Sedan ser ju T3:an riktigt tråkig ut där bak utan styling som standard jämfört med ex D4:or och andra.

Helt sjukt nöjd med bilen. Glad att jag valde V60:n framför den BMW jag först tittade på. Det enda tråkiga nu om jag får klaga på något är att jag får bilen med vinterdäck :) Hade varit kul att åka omkring med OCR-fälgarna :) Ser inte så roligt ut, men...:)

Får väl ta lite foton på interiören nu medans den är ny innan jag lastar in barnstolar och barn i den. My god, vill inte ens tänka på hur det förmodligen kommer se ut om några månader :)

Betyg 10 av 10.
av TureMagnusson
volvobrasse skrev:Så då har jag hämtat ut bilen igår, V60 Ocean race T3. Detta efter den eviga väntan.
...
Betyg 10 av 10.
Jättegrattis volvobrasse! Tidig jul! :)

Jag har fortfarande 3.250 bilar eller så före mig i kö och får väl vänta till slutet av januari innan bilen dyker upp. Men jag ska ha en fin jul ändå och får väl öppna andra paket!
av Rudolfs
volvobrasse skrev:Så då har jag hämtat ut bilen igår, V60 Ocean race T3. Detta efter den eviga väntan. Tyvärr har jag inte knäppt några bilder pga att varje gång jag har kört den är det kolsvart ute :)

Betyg 10 av 10.
Grattis!

Då är det bara o starta en tråd i garaget delen och börja pilla på allt roligt ;)
Användarvisningsbild
av Rillee
Min far har beställt en v70 i förrgår var det 2000 före i kön och igår fick han besked att bilen är byggd. De kan lägga ner kösystemet på sidan.
Användarvisningsbild
av leiwi
Rillee skrev:Min far har beställt en v70 i förrgår var det 2000 före i kön och igår fick han besked att bilen är byggd. De kan lägga ner kösystemet på sidan.

Nu var det kanske inte 2000 v70 i kön :lol:
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 203

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]