Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Behålla Volvo V50 1.8f-09 (6300mil) eller Byta till en Volvo V70 2.5FT-09 (11900mil)

Volvo V50 1.8f BEHÅLLA
2
15%
Volvo V70 2.5FT byta!
11
85%
Användarvisningsbild
av grillchips
Nä det förstår jag, V50 är ju snygg som den är. :)

Ljudet ska väl inte vara några problem att byta ut, många som väljer att byta högtalare men behålla steget. Personligen så tänker jag inte ge mig på det förrän den dagen då någon högtalare brakar ihop. Tycker att ljudet i HP-stereon är riktigt bra för att vara standard.

Har också gått i tankarna kring att modda i en GPS. Här finns en tråd där han använt befintlig bräda och monterat. Verkar inte heeeelt krångligt om man har lite koll.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... light=navi

Enda nackdelen med det där, och rätta mig gärna om jag har fel, är att Kina-skärmar av framförallt billigare variant har usla touch-egenskaper. Nu var det väldigt längesen jag nyttjade en sådan produkt och då gällde det främst iPod-kopior och man fick nästan ta en hammare och slå för att trycket skulle registreras. Med det sagt så vill jag bara påpeka att man kanske inte bör köpa första bästa men samtidigt så har tekniken säkerligen blivit mycket bättre idag och detta problem är ett minne blott.

Edit:
I länken ovan, placeringen av backkameran är precis svindålig. Ser ju inte klokt ut och besiktningen är nog inte helt nöjd över en sådan grej. Jag hade försökt integrera den i bumpern och försökt få det att se ut som en vanlig backsensor.
Ja men börjar man med en R-front så vet nog alla hur det slutar då vill man ju ha hela paketet och då blir det dyrt.

Då jag bara har preformance så kanske jag har lite mer att önska, men vet inte alla "nördar" jag frågat säger att man ska köpa "ljudkonverter" för att koppla den i stereon och sent till ett steg och sen dra nya högtalarkablar och bara det är ju ett projekt i sig...

Har sett denna gps, men vet inte om jag vill modda instrumentbrädan så mycket, ska göra ett test med montering i a-stolpen först, men måste dock hitta en, är det någon på detta forum som har väldigt nära till returbilen är jag väldigt intresserad av att lägga en beställning, kommer att lägga upp en köpes annons ang detta men, men är det någon som läser så skicka ett PM alt mail.
Jag har aldrig haft någon touchscrren från kina, men då man inte hittar några resentioner på denna så verkar den ju vara rätt ovanlig så vet inte om man törs chansa..

Nåja detta är modden inför det nya året, gjorde klart metallplattan redan hösten 2011 men har inte blivit av men i dag tog jag mig tid och mätte och borrade hål och lackade den.

[Bild

Någon som tror sig veta vad det kan vara??

Gott nytt år och god fortsättning!!
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Missade helt youtube länken, finns det någon bild så man ser var som följer med i paketet?

Riktiga "ljudofiler" insisterar på att man ska dra nya kablar samtidigt...
Användarvisningsbild
av grillchips
Hur ligger det till, har Performance-stereon ett steg överhuvudtaget eller är det integrerat med stereon?
Om inte integrerat, ta reda på specsen för steget och köp nya högtalare. En del byter bara elementen rakt av men behåller stereo/steg/kablar.

Riktiga bildofiler anser också att en HDMI-kabel för 2000 spänn kontra en för 200 spänn ger ENOOOOORM skillnad. För en lekman, not so much. :) Men visst, har du tid och pengar så är det kanske "vettigt" att göra det från scratch så även du får en överblick på hur sakerna hänger ihop men det är inget jag skulle ödsla tid på om jag inte skulle bygga en ljudbil.
Användarvisningsbild
av Brainy
Nu är du inne på digitala sladdar och där är min rekommendation att upp till 5meter, kör på vad skräp som helst bara det är bra skärmat. Men för längre kablar så rekommenderar i alla fall jag lite dyrare.

Jag kör t.ex. Supra hdmi till projektorn och den kostar knappt 2 tkr :oops: :wink:
Bygger jag in något så vill jag veta att det blir bra och även är bra efter några år.

Sorry för OT.

När det gäller ljudkablar så talar vi däremot om en analog signal och den har definitivt sina begränsningar, t.ex. så kan det hända att de som är original är för tunna för att klara av den matning som steget pumpar ut.
Användarvisningsbild
av grillchips
Inbyggnad i all ära. ;)

Ja, det har du förstås rätt i. Men är det olika kablar för de olika systemen tro?
Mini_ice skrev:Jag går i bil bytar tankar igen, behöver lite hjälp och råd!!

Efter att S60´n hade passerat 20800 så tyckte jag det var dags att byta bil...

Så det blev denna pärla, V50 -09a 3700 mil momentumpaket

Bild

Bild

Dock ser den inte ut så nu, då det tillkommit en takspoiler + alu fälgar till vinterdäcken + sport ratt + R-design växelspaksknopp, bilder på detta kommer så fort man kan ha bilen ren ett par dagar.. Letar febrilt efter ett par silver rails är det några som sitter på ett par är jag intresserad..
230fk går snålt

Hmm, nu kanske du fått nått special-ch[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep pake[…]

Du har ju redan en tråd om detta varför[…]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragar[…]