Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Big-pipe
Hej alla jag har en v70n -02 som knäpper i instrument brädan någonstans
på ca tre ställen, om man tex kör över en kant på vänster sida så knäpper det på vänster sida och kör man på en kant på höger så knäpper det på höger, och där i mellan på mitten det här kan man bli galen på.
Kanske någon har ett litet bra tips.
av Kena
Höj volymen på steron, Volvosar bara e sånna. Min gamla 740 knäppte och kvittrade åxå, skaffade en hyffsad radio, då försvann oljuden.
Användarvisningsbild
av iaken
Ja höj stereon bara. Knäpper till i min med när man åker över gupp, brunnslock och upphöjningar. Dock bara på vintern :)
av Marbas
iaken skrev:Ja höj stereon bara. Knäpper till i min med när man åker över gupp, brunnslock och upphöjningar. Dock bara på vintern :)
Som på min, fast bara en gång sen kupén varit kall. Beror väl på att materialet i kupén / instrumentbrädan ändrar storlek när dess värme förändras (troligen blir den lite större när den blir varmare).

Ett annat tips än att höja stereon är ju att köpa hörselskydd med inbyggd radio ... :lol:
av Big-pipe
Jaha det är väl bara höja volymen och vänta till sommaren :)
av NCR
Jag köpte en liten burk med nåt min meck kallade för "knarr-vax". Volvo orginal vax som man använder för att få tyst på knarrande plastdetaljer osv. Skall gå ut i bilen om en stund och ta reda på artikelnumret åt dig...
av Kena
Funkar säkert med vad smörja som helst, men hur premium låter det??? teflonspray funkar annars åxå bra
av Marbas
Kena skrev:Funkar säkert med vad smörja som helst, men hur premium låter det??? teflonspray funkar annars åxå bra
Då måste man ju hitta var det knäpper först, kan ju inte spraya in hela inredningen.... Har ingen aning var min knäpper någonstans, fast att jag har försökt lokalisera det. Tror det är någonstans ovanför handskfacket. Troligen är det på olika ställen i olika bilar...
av Kena
Kom just på vilket smörja som jag hadde, vitt litiumfett. Det smörjat verkar tåla en direktträff, sitter kvar lääänge.
av Marbas
Kena skrev:Kom just på vilket smörja som jag hadde, vitt litiumfett. Det smörjat verkar tåla en direktträff, sitter kvar lääänge.
Var smorde du någonstans?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw