Mwi skrev:Tja det är ju bara läsa här på forumet, så har du svaret varför företag hela tiden försöker hitta länder med lägre produktionskostnad. Hur många här skryter om att man köpt en produkt tillverkad med schysta villkor, och hur många skryter om hur billiga produkter man har köpt utan tanke på villkoren?
Det är bara att inse fakta, vill du handla billigt så är det kinesiska barn som tillvekar produkten, betala lite mer istället så kanske vi har jobben kvar här i Sverige.
Det var det absolut skitdummaste jag någonsin läst. Lessen men nu brusar jag upp lite.
Det betyder egentligen bara att du inte har en susning om hur priser sätts i vårt avlånga land. Eller vart delarna kommer ifrån. Så fort det pratas om billiga delar så är det alltid barnarbetare i Asien som gjort sakerna. Det är dags att dra åt sej öronen nu och börja fundera.
DU menar att ABS givaren jag köper in för 3 euro och säljer till kund för 398kronor är barntillverkad MADE IN GERMANY på en känd fabrik. En exakt givare som återfinns över disk hos ett tyskt märke. Den finns till flera märken och kostar inte en spänn till extra för dom.
DU menar att drivknutar jag köper i England, som faktiskt tillverkas där dessutom, hos mej för 25pund stycket.. säljs för 1350kr stycket i butik.
DU menar att drivaxlar för 25 pund.. som säljs för 3000 som autoexperten vill ha?
Vi går på märke då? 9 spänn för GM orginalfilter till anställd med moms? Vi pratar opel, saab och cheva Är det nåt du vill kännas vid?
Oljor: 29kr per liter inkl moms. Naturligtvis helsyntet. Är det kina det med?
Vill du ha en unikt lång lista du kan gråta dej till sömns med över hur mycket extra du betalar när du TROR du gör något bra?
Jag vill både ha affärer i Sverige och handla billigt. Nåt som GROSSISTERNA OCH MÄRKESTILLVERKARNA inte vill kännas vid. Man bör nåt som heter branding och man bygger upp värdet på varumärket så att någon som du blir villig att betala 4dubbelt för en produkt som inte kostar någonting. Allt i tron om att du gjort någon riktigt bra affär. Vilket du alltså INTE gjort.
Det som är mycket import av från Asien är TÄNDDELAR. Thats it.. tändkassetter, spolar osv. Dom är inte ens i toppskiktet när det gäller övriga mekaniska delar.
Tillverkaren av delar idag får knappt någonting för sina produkter, men som kund får du betala multum ändå.
Ge isåfall TILLVERKARNA mer för delarna. Tror du det kommer att hända?