- mån 01 dec 2014, 17:30
Ursäkta mig - men om man har råd att köpa premium bil ska inte man gråta varje gång man tankar :)
Robbi skrev:Andis: Jag har tänkt ungefär så ocksåVad med en Toyota Yaris. Det är det som danska familjer åker i.
Ilestrof: Jag har upplevt en hype för AWD och ska vi tro Volvo ÅF så ska alla ha det. Fast jag tror att det ligger andra intressen bakom. Jag ville nog lufta och kanske ha en liten diskussion kring om alla verkligen ska prioritera AWD och kanske bli lyckligare med FWD då de kanske prioriterar ekonomi. Går det att definiera intressegrupper för dessa, lite som Andis gjorde ovan.
Scenariot en familj i Skåne med ansträngd ekonomi. Gubben bilar till jobbet någon kilometer. På helgen åker familjen till IKEA och på sommaren åker de långsemester någonstans. Är då en D5 AWD verkligen att rekommendera för dem? Jag skulle säga typ V60/70 D4 VEA som är skattebefriad och drar lite sopp. Men attityden verkar vara, alla ska ha AWD då du får det gratis!
Scenariot en familj som bor på landet och åker på husvagnsemester osv. Bästa råd Xc60/70 D4 AWD.
Ursäkta mig - men om man har råd att köpa premium bil ska inte man gråta varje gång man tankar :)