Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vegard73
Hej grannar :)

Jeg skal til Göteborg og treffe en kompis från Afghanistan-tiden, og tenkte å dra innom Bilia og bytte olje på automatlådan i min "nya" 2011 XC70.

Jeg ser det er tre stykken Bilia i Göteborg, er det noen som er å anbefale fremfor de andre?

Eller burde jeg bytte olje et annet sted enn Bilia?

Bilen har gått 13.200 mil.

Takkar :)
-Vegard
Biltjänst i landvetter bytte i min låda. Bra jobb och oslagbart pris. De är en auktorisetad verkstad.
Hei. Alle disse stedsnavnene sier ikke meg noe, jeg er ikke kjent i Göteborgsområdet. Er alle i Göteborg?

Har dere noen pris? Jeg vet at Bilia i Norge tar 7.900,- norske kroner for en autolåda flush. De bruker da 16 liter olje, ikke 12 som en del andre her gjør.
Vegard73 skrev:Hei. Alle disse stedsnavnene sier ikke meg noe, jeg er ikke kjent i Göteborgsområdet. Er alle i Göteborg?

Har dere noen pris? Jeg vet at Bilia i Norge tar 7.900,- norske kroner for en autolåda flush. De bruker da 16 liter olje, ikke 12 som en del andre her gjør.
Biltjänst i Landvetter som Martin nämner har väldigt gott rykte i alla fall. Jag hade nog ringt dom och kollat. Det är väl ett par mil från Göteborg bara.
StringerBell skrev:Eller:

http://www.stmab.se
Dom gör inga sådan jobb själva längre, de hänvisade till en annan firma i stenungsund och de upplevde jag inte som att det riktigt visste vad de snackade om när jag pratade med dom.

Tror jag betalade runt 1kkr för spolning hos Biltjänst i Landvetter, sedan kostade oljan cirka 200kr litern. Det räckte gott med 9L när bilen inte gått mer än 10kmil tyckte dom, sen var oljan fin. Så knappt 3ksek totalt.
2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]

Vilken mjukvara har ni?

Återkom gärna hur den funkar och vad so[…]

Ta trädgårdsslangen. O spola ner samtid[…]