Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vegard73
Hej grannar :)

Jeg skal til Göteborg og treffe en kompis från Afghanistan-tiden, og tenkte å dra innom Bilia og bytte olje på automatlådan i min "nya" 2011 XC70.

Jeg ser det er tre stykken Bilia i Göteborg, er det noen som er å anbefale fremfor de andre?

Eller burde jeg bytte olje et annet sted enn Bilia?

Bilen har gått 13.200 mil.

Takkar :)
-Vegard
Biltjänst i landvetter bytte i min låda. Bra jobb och oslagbart pris. De är en auktorisetad verkstad.
Hei. Alle disse stedsnavnene sier ikke meg noe, jeg er ikke kjent i Göteborgsområdet. Er alle i Göteborg?

Har dere noen pris? Jeg vet at Bilia i Norge tar 7.900,- norske kroner for en autolåda flush. De bruker da 16 liter olje, ikke 12 som en del andre her gjør.
Vegard73 skrev:Hei. Alle disse stedsnavnene sier ikke meg noe, jeg er ikke kjent i Göteborgsområdet. Er alle i Göteborg?

Har dere noen pris? Jeg vet at Bilia i Norge tar 7.900,- norske kroner for en autolåda flush. De bruker da 16 liter olje, ikke 12 som en del andre her gjør.
Biltjänst i Landvetter som Martin nämner har väldigt gott rykte i alla fall. Jag hade nog ringt dom och kollat. Det är väl ett par mil från Göteborg bara.
StringerBell skrev:Eller:

http://www.stmab.se
Dom gör inga sådan jobb själva längre, de hänvisade till en annan firma i stenungsund och de upplevde jag inte som att det riktigt visste vad de snackade om när jag pratade med dom.

Tror jag betalade runt 1kkr för spolning hos Biltjänst i Landvetter, sedan kostade oljan cirka 200kr litern. Det räckte gott med 9L när bilen inte gått mer än 10kmil tyckte dom, sen var oljan fin. Så knappt 3ksek totalt.

Letar begagnad av samma anledning, vill inte bli s[…]

Restaurering av ratt

Hur har ratten kunnat bli så där ? M&ar[…]

Kontakt säkringsbox

https://www.volvopartswebstore.com/products/volvo/[…]

Hej Bil: Volvo S70 GLT 1997 Jag hade tre stycke[…]