- fre 28 nov 2014, 17:24
När jag tömde oljan pissade det bara ut. Oljan är blandad med bensin, det känner man på lukten och den är inte vit,grå om det hade varit vatten. Tänkte också på kolvringarna men jag kollat kompet och det var samma på alla. Fick 8kg på alla cylindrar, då var dock motorn kall när jag gjorde det. Tror inte att det smiter genom kolvringarna då borde kompet vara dåligt? Men det kan jag ju lätt kolla när jag har rivit toppen. Cylinderhuvudpackning=toppackningen?
Eftersom att bilen gick rent och som den skulle när jag väl fick igång den, förutom att den rök vitt endel.. Då borde det inte vara spridarna heller som knasar eftersom att den gick fint och linte blöddra eller nåt sånt.
Kan väl vara så att det läcker in vatten så att stiftena inte kan tända bränslet därav att den dog?
Ska riva topp idag och imorgon sätter jag ihop allt med nya packningar osv. Borde kunna se vad som är fel då
Eftersom att bilen gick rent och som den skulle när jag väl fick igång den, förutom att den rök vitt endel.. Då borde det inte vara spridarna heller som knasar eftersom att den gick fint och linte blöddra eller nåt sånt.
Kan väl vara så att det läcker in vatten så att stiftena inte kan tända bränslet därav att den dog?
Ska riva topp idag och imorgon sätter jag ihop allt med nya packningar osv. Borde kunna se vad som är fel då
- By Xanthopteryx