Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Plusgrader idag så tänkte tvätta bilen. Fram med pannlampan, högtryckstvätten, vattenslangen, elsladden, hinken, ny svamp, munstycken, avfettning, bilschampo ... men slangen ville inte vara med, den gick av mitt på när jag försökte dra ut den :shock: äkta Rusta-kvalitet :lol:

Så det blev en tur ner på tvätthallen istället.

Bild

Bwhääää, ge mig vinge igen... :cry:
Insåg att jag inte kommer att klara vintern ut med torkarbladen så det fick bli en beställning av nya torkarblad från wipers.se, (självklart med våran rabatt) :D
Tecknat serviceavtal för vår V60 4TF. 261kr/mån.. Då ingår 4 servicar (en är på g rätt snart).

Den har gått 8900mil nu och vi kommer inte köra mer än ca 1000mil per år med den som det verkar.
Idag blev det Meguiars Glass Cleaner på samtliga rutors utsida och Meguiars Ultimate Protectant på samtliga utvändiga svarta detaljer, tex stänkskydd, grill, bakre torkararmen och dörrlister. Nu är bilens så genomgången som den kan bli utvändigt.
Bokade tid för däckskifte imorrn eftermiddag. Kände mig inte helt nöjd över valet att rulla med sommardäcken till skolan imorse, 0-gradigt i backen och blött. Resan som normalt tar max 10min tog nog det dubbla. Så det är väl hög tid att skiljas från sommardäcken... :(
Användarvisningsbild
av P210
Tankat och fått nytt bottenrekord (!) för D5:an på 0,50 lit i snitt (mätt vid pump/körda km)! 106,4 mil på 53,2liter :D
16" vinterdäck, svartis och nollgradigt med ärtsoppetjock dimma som gör omkörningar nästan omöjliga har väl gjort sitt till! Kolonnkörning i 75-80km klarar D5:an på höjd tomgång..
Bild

:( :(
(På söndag ska hon tvättas grundligt och fixas inför vintern)
Användarvisningsbild
av SvenB
Skall du tvätta den före vintern? Är det inte bättre efter? :D
Hm.. Jag har tvättat typ 4ggr senaste två veckorna.. Mest i sån där utetvätt där man köper poletter och "spolar av".
Blir så ledsen när det blir skitigt och geggigt på bilen... Snyft...
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 1912

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]