Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abel1
Min v60 snedsliter däcken bak på insidan. Tycker de ä lite camber på dom men det går ju inte o justera sa dom när jag gjorde hjulinställning. Tänkte om de ä nån bussning som orsakar detta? Kör även en hel del med bilsläp efter bilen så kan ju va nått som ä utslitet
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det finns långa övre stag i bakvagnen som styr camber. Är dem bussningarna dåliga får man antagligen sämre värden. Finns justerbara såna armar att bygga om med ifall man vill kunna justera. Men om värdena var ok enligt mätningen så lär boven i dramat vara att du kör mycket med släp.
Senast redigerad av 1 Marlboroman, redigerad totalt 0 gånger.
av abel1
Värderna på camber va inte bra men han sa dom inte gick att justera. Toe värderna var bra. Så kanske ä glapp där då i staget du sa. Hur ser dessa stag ut?
av abel1
Tack ska kolla dessa stagen om de känns glappa om man kan kolla de. Annars så testar jag att byta dom ändå var ju inte jättedyrt.
Kollas dessa stag på besiktningen?

Min V60 D4 MY17 slet ner bakdäcken lite märkligt efter förra sommarens semester, 600 mil med husvagn.
Har nu bytt till nya däck och hunnit avverka 400 mil med husvagnen på kroken, dock utan att titta på däcken.
Kollar hjulinställningen vid service (typ 95:- om det inte behövs justering) och den är korrekt.

Jag tänker mig att efter 25300 mil är de kanske lite slitna, men besiktningen sa inget om det under 2024.

@abel1: Hur långt har din bil rullat?
abel1 skrev: Igår, 23:49 Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va dags o byta tror inte varit bytt innan
Inte alls omöjligt, frågan är om man får nedslag på besiktningen..?
Behöver hjulinställning göras efteråt?
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]