Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alla vet nog precis vad det handlar om..... en riktigt ursvensk företeelse man ser vid resor genom landsbyggden.....
Varje generation av de traditionella "stenålders"volvona har förr eller senare kommit in i ett stadium av taffligast möjliga ombyggnad med allt från dubbel uppsättning bakljus,Bakrutejalusi i svart abs-plast till vinge i jumbujetdimension.Eller varför inte "hotta" kärran med hjul som torde passa en Porsche turbo och samtidigt lacka grillen grisskär.Optimismen kring möjliheterna att ha bilvärdens kanske "tristaste"bilmodeller som någonslags sportbilar har alltid lockat till skratt hos mig.
Måste i sammanhanget nämna att denna företeelse nog varit det som mer än något annat påverkat mig att rata Volvo under alla år.
Den stora vändningen kom med modell 850, en modern,snygg och rolig bil
och den har ju också i det längsta stolt stått emot ovan nämnda stadium!!!
Den stora frågan är hur framtiden blir?hur pass primitiv behandlig tål en såpass modern bil? Vad blir ödet för alla dessa bilar till slut ??? mvh Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Finner det mycket troligt, börjar se fler o fler sönderstylade 850's...

Dom går samma väg som tidigare volvomodeller

/L
av Daddan
Så länge "Pimp my ride" är ett populärt program lär detta nog inträffa snarare förr än aldrig. Såg 18" "Bling Bling" (polerade kromade fälgar) på en 850... Att bilen var rostig och att fälgarna var värda mer än bilen verkade inte störa personen i fråga.
Användarvisningsbild
av Angel_Extreme
Njäää tror inte 850 kommer gå samma "öde" tillmötes som 240 å 740 å bli "bond stylade" de känns som om de är för nya fortfarande...fast vem vet.. vill inte se de ialf 8)
Användarvisningsbild
av calle_g
Haha, tro mig, så kommer det bli! När jag var liten så var det Amazoner och 140 som blev sönderstylade på alla de sätt. Då var 740-serien precis ny och vi konstaterade att de bilarna kommer det inte bli lika synd om då de var mycket "finare". Men... de 740 som rullar på gatorna idag talar sitt tydliga språk och jag är helt säker att även S60/V70/S80 kommer gå samma öde tillmötes en vacker dag.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Alla modeller kommer att hamna där, när priset blir lågt nog för en 18-åring med studiebidrag... Sönderstylade 850 finns det gott om redan.
På min tid var det rally som inspirerade, nu är det F&F.

Tänk vad ett par Webrar känns "äkta" jämfört med ett EPROM i en styrenhet. Samma som vinyl vs CD...

Men orka skivor, när Mp3 är så smidigt... :Poch gratis...
Användarvisningsbild
av Pipercross
Alla går samma öde till mötes, sen ska man inte dömma allt för hårt och dra alla över en kamm. De finns de som som sagt får jumbojet vingar, och grisskära grillar, men sen finns de som blir behandlade och knådade till perfektion.

Finns inget värre än en 740 med söndersågat avgassystem, och en vinge gjord av en traffikskylt, och tillräckligt mycket rost för att lätta bilen med 1/3 del de håller jag med om. Tyvärr kommer nog 850 till slut gå samma öde till mötes.

Men som sagt, dra inte alla över en kamm. De finns de som jobbar häcken av sig vid 18 års ålder för att piska fram det bästa i sin bil.

/mvh/Joakim

ps. om någon undrar så är jag 19 :twisted: .ds.
av Kena
ååå det bara blir så löjligt, sportipili med leopartiklätseli och bakrote jalossi.
av martin1g
Man får ta det som en komplimang till volvo - att de fortfarande rullar och finns på gatorna och blir stylade... :D

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]