- fre 28 nov 2014, 16:04
Är tillbaka på ruta ett igen och misstänker återigen att det är luftmassemätaren som spökar. All började med att jag tyckte att bilen gick lite småryckigt på låga varv och man är ju inte sämre än att man försöker "fixa" problemet själv. Lossade på slangklämman till gasspjället och övre slangklämman till luftfiltret och tog bort kontakten till luftmassemätaren. Insåg då att det här är nog inget jag skall ge mig på, utan skruvade till slangklämmorna igen och återbördade kontakten. OBS, lossade inget! När jag höll på med detta så såg jag att det övre motorfästet var trasigt, aha tänkte jag - det var kanske orsaken till ryckigheten! Efter dessa små ingrepp (hade i princip inte gjort något) gick dock bilen betydligt sämre med högre tomgångsvarv, konstigt?? I alla fall så byttes motorfästet efter en hel del problem och motorn blev stabilare. Numera svajar tomgången också efter allt annat jag också gjort, allt verkar bara bli värre....
Jag är totalt rådlös och handfallen och har kommit till insikten att aldrig mecka med en bil igen, i alla fall inte om den har så minimala problem som min hade från början! :(
Senast redigerad av 1 KE, redigerad totalt 0 gånger.