Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toast
Ett tips kan vara att använda heatstarter appen till värmaren istället för voc appen. Den skickar ett sms så om det inte går att leverera på sekunden så kommer det ju fram en liten stund senare. Har ibland upplevt att voc appen strular lite med värmaren eftersom även den ju använder sms i bakgrunden via voc servern. Så om responsen är långsam. Typ när alla ska hem från jobbet :-) . Då kan heatstarter fungera bättre. Dessutom är heatstarter mer användarvänlig/snabbare för just den uppgiften. Vill man sedan få bekräftelse på att värmaren gått igång kan man mecka runt lite med voc appen.
Användarvisningsbild
av Odi
toast skrev:Ett tips kan vara att använda heatstarter appen till värmaren istället för voc appen. Den skickar ett sms så om det inte går att leverera på sekunden så kommer det ju fram en liten stund senare. Har ibland upplevt att voc appen strular lite med värmaren eftersom även den ju använder sms i bakgrunden via voc servern. Så om responsen är långsam. Typ när alla ska hem från jobbet :-) . Då kan heatstarter fungera bättre. Dessutom är heatstarter mer användarvänlig/snabbare för just den uppgiften. Vill man sedan få bekräftelse på att värmaren gått igång kan man mecka runt lite med voc appen.
Fick nyss lära mig att VOC-appen ej fungerar på 2011:or :-(
Sitter annan hårdvara i dessa första bilmodeller med VOC... Trist att inte säljaren informerade om detta! Lätt besviken även om många verkar ha problem.
Känns lite väl saftigt att förlänga abonnemanget för 1300:-/år bara för att kunna använda Heater Starter-appen.
av agb007
Och säkerhetsfunktionen är inget värd?
Användarvisningsbild
av Odi
agb007 skrev:Och säkerhetsfunktionen är inget värd?
Man behöver inget betalt abonnemang för att säkerhetsfunktionen ska fungera...
av agb007
Odi skrev:
agb007 skrev:Och säkerhetsfunktionen är inget värd?
Man behöver inget betalt abonnemang för att säkerhetsfunktionen ska fungera...
Tänkte inte på det, sorry
av Jäverhammar
Hmmm - Parkerade bilen igår vid ca 2100 efter nästan 2 timmars körning.
Nu vid 1000 dagen efter går det inte att starta värmaren. Något meddelande i stil med "Din bil har inte använts på ett tag.... viloläge...".
Vafan, 13 timmar är väl inget märkvärdigt? Har ju funkat efter 4 dagars stillastående innan.
Buggigt?
av CHSC
Jäverhammar skrev:Hmmm - Parkerade bilen igår vid ca 2100 efter nästan 2 timmars körning.
Nu vid 1000 dagen efter går det inte att starta värmaren. Något meddelande i stil med "Din bil har inte använts på ett tag.... viloläge...".
Vafan, 13 timmar är väl inget märkvärdigt? Har ju funkat efter 4 dagars stillastående innan.
Buggigt?
Det meddelandet dyker upp för mig med ibland, fast bilen bara stått 5-6 timmar.

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]

Har ingen M10 bult att testa magiska tricket m[…]

Jag har en trasig dörrlist, har testat det me[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Det ska inte vara några problem, om jag har […]