- mån 17 nov 2014, 20:54
Haft min bil 1 månad nu och inte upplevt några problem med VOC alls
Moderator: Moderatorer
toast skrev:Ett tips kan vara att använda heatstarter appen till värmaren istället för voc appen. Den skickar ett sms så om det inte går att leverera på sekunden så kommer det ju fram en liten stund senare. Har ibland upplevt att voc appen strular lite med värmaren eftersom även den ju använder sms i bakgrunden via voc servern. Så om responsen är långsam. Typ när alla ska hem från jobbetFick nyss lära mig att VOC-appen ej fungerar på 2011:or. Då kan heatstarter fungera bättre. Dessutom är heatstarter mer användarvänlig/snabbare för just den uppgiften. Vill man sedan få bekräftelse på att värmaren gått igång kan man mecka runt lite med voc appen.
agb007 skrev:Och säkerhetsfunktionen är inget värd?Man behöver inget betalt abonnemang för att säkerhetsfunktionen ska fungera...
Odi skrev:Tänkte inte på det, sorryagb007 skrev:Och säkerhetsfunktionen är inget värd?Man behöver inget betalt abonnemang för att säkerhetsfunktionen ska fungera...
Jäverhammar skrev:Hmmm - Parkerade bilen igår vid ca 2100 efter nästan 2 timmars körning.Det meddelandet dyker upp för mig med ibland, fast bilen bara stått 5-6 timmar.
Nu vid 1000 dagen efter går det inte att starta värmaren. Något meddelande i stil med "Din bil har inte använts på ett tag.... viloläge...".
Vafan, 13 timmar är väl inget märkvärdigt? Har ju funkat efter 4 dagars stillastående innan.
Buggigt?
Har ingen M10 bult att testa magiska tricket m[…]