Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norumarn
Hej!
Har nyligen blivit me v40 -00 Blackline..
Jag har ett problem, försökte byta ut volvo orginal stereon men gick bet.
Köpte iso adapter som passar men får inget ljud, alla funtioner på stereon funkar men som sagt inget ljud.....
Är det någon som har några ideér om vad som e fel...
Tilläggas bör att ja e hemskt dålig på bil ljud tyvär.
men d verkar som den nya inte får någon signal... typ :???:
Det har suttit fast tele i förut kan d påverka något :?:
Snälla hjälp :roll:
Användarvisningsbild
av #27
Har du plockat bort allt från telefonen som går till radion så att den inte ligger och kör MUTE funktionen??
av Norumarn
Hej tack för inlägget.. :D
Nej det har jag inte gjort jag antog att eftersom tele är bort taget så är den inte med och stör. :roll:
Original stereon funkar ju utan problem.... Men det blir kanske skillnad när jag stoppar i en vanlig stereo eller??? :shock:
Användarvisningsbild
av #27
Okej jag trodde att inte original stereon funkade heller.
av Norumarn
Jo d e ju d den gör.... har du något förslag på vad d kan va för strul???? ska man verkligen behöva lämna in för o få fart på d.... :(
När jag har kopplat den nya stereon och drar ner volymen till min så sprakar/knäpper d till i högtalarna... ja blir knäpp på detta..... :shock:
av Stimo
Sitter de någon försträrkare under passagerarsätet fram? Vet inte om de gör de V40 men på V70 gör de. De kan vara den som strular i så fall. Men då borde du en lite bit innanför dom kontakterna du har nu hitta utligaren ett gäng kontakter som är ihopptryckta. Testa i så fall att sätta iso kablarna på dom inre kontakterna
av Norumarn
Tack för tipset men Jag var precis ut o kolla d du skrev om förstärkare men icke.... :cry: d sitter inget sånt.... :shock: Skit att man ska va så kass på sånt här... :evil: Har du några mer förslag?????
av Stimo
Nä tyvärr inte så här på rak arm. Åk tillbaka till dom du köpte ISO kabeln av och fråga. De kan ju vara fel på kabeln
av Norumarn
Ja d ska ja göra!!!
Tack för inlägget iaf!!! :D
kommer du på nå så skriv...
Bromsbekymmer

Hej! Ett bromsproblem har uppstått på[…]

AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]