Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av S60AWD2.5T
JimmyG skrev:Firman som hade utfört kamrems jobbet och acc:n heter EMIN LINE AB Med telefonnummer 0733 52 90 50

Så står det i stämpeln i serviceboken...

OBS! Vad händer om jag hänger ut killen i forumet??
Men det är ju samma mobilnummer som snubben har dvs det du ringt för att nå honom??

Skulle tro att skattetrixet är vida känt i dessa kretsar.

Men hur tusan skyddar man sig mot det??
Att man gemnesamt skickar regget är väl bästa motmedlet.
Eller att inte handla av dessa herrar......
Användarvisningsbild
av JimmyG
S60AWD2.5T skrev:
JimmyG skrev:Firman som hade utfört kamrems jobbet och acc:n heter EMIN LINE AB Med telefonnummer 0733 52 90 50

Så står det i stämpeln i serviceboken...

OBS! Vad händer om jag hänger ut killen i forumet??
Men det är ju samma mobilnummer som snubben har dvs det du ringt för att nå honom??

Skulle tro att skattetrixet är vida känt i dessa kretsar.

Men hur tusan skyddar man sig mot det??
Att man gemnesamt skickar regget är väl bästa motmedlet.
Eller att inte handla av dessa herrar......

Ja jag vet att det är samma mobilnummer... och det går inte att skydda sej mot detta med skttetrixet, dom beställer bara ett nytt skattemärke ett par dagar INNAN dom lägger ut bilen på annons, och ställer av den DIREKT efter det att bilen blivit såld med det nya skattemärket dom fått hemskickat.

Jag la ju ut anonsen på blocket igår, imorse när jag kollade hade jag fått lite svar på bilen... bland annat 1 mail från [email protected], altså den kille jag köpte bilen av och han ville köpa den av mej för 13.000 lappar som han skrev, eller han skrev EXACT så här:

"Hej!!!
Villket är ditt sista pris???
kan du sälja den på 13000:-lappar???
Kan köpa omg!!
Mvh Isak & Kurcic"

Tror han att jag e så dum i huvet att jag släpper bilen till det priset eller att jag gör affärer med sånna som han igen? Denna kille verkar ju inte ha några gränser, eller ska man bestämma möte med han och sen klappa lite på han?

Sen fick jag ett mail till från [email protected].... märk väl EMIN precis som i EMIN LINE AB, dom som ska ha bytt kamremmen, där det stod:

"hej ! Vill du byta mot en vanlig audi 80 2,3E
från 1993-a som är rost fri och du får 1000:-
emallan???
Hör av dig för en SNABBIS!!`??"

Han kan ju inte ha nått att göra, men än att gå på socialbidrag och lura hederliga människor, sånna här saker borde ju göra att dom inte får stanna kvar i sverige, för vem vet vad han mer håller på med? Detta med bilar kanske bara är lite på toppen av isberget
av OC-RA
Säga vad man vill om dom , men driftiga är dom i alla fall.
Men nu vet man vem man inte ska göra affärer med , tack Jimmy.
Användarvisningsbild
av vetten
Man skulle kanske starta en mailbombning eller nåt annat jävulstyg till dom ?:-/

vetten
av Icecool
Du,jag tar med mig mina mindre trevliga polare om du vill.HA och BS säger det dig något?.Hälsa skiten att han e dömd nu.
Användarvisningsbild
av Kloge
Du har inte skrivit i din annons ang gammal kamrem samt acc:n?
Då är inte du bättre än förra ägaren??

:oops: på sig
av S60AWD2.5T
Kloge skrev:Du har inte skrivit i din annons ang gammal kamrem samt acc:n?

Dessutom i "Bilen är i EXTREMT bra skick ".
och hur var det med serviceboken?

"Det enda som finns att anmärka på är att tankmätaren IBLAND, dock väldigt sällan inte fungerar samt att förardörren är lite glapp i gånggärnen. "

:roll: :oops:
Användarvisningsbild
av CarMan
Kloge skrev:Du har inte skrivit i din annons ang gammal kamrem samt acc:n?

Självklart skriver man inte att kamremen inte är bytt. men man ljuger heller inte om köparen frågas
& man måste givetvis förklara att stämplarna i boken troligtvis är falska, men detta bahöver ju inte förklaras i annonsen. Det räcker med att köparen får reda på det innan han köper bilen !
Användarvisningsbild
av Kloge
Tycker bara att man inte skriver att bilen är i toppskick då.Tänk vad kul att köra en bit för att titta på den och han först då berättar allt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Kloge skrev:Tycker bara att man inte skriver att bilen är i toppskick då.Tänk vad kul att köra en bit för att titta på den och han först då berättar allt.
för hoppningsvis så har man ringt o pratat lite innan man kommer o tittar.
men jag kolla bara igenom annonsen lite snabt häromdan o vad jag mins av den så stod det att den var i bra skick för att vara en 94:a = den kan vara sliten.
& jag tror det stod att det fans mycket lite rost= den är itne som ny.

sen hoppas jag att alla vet att en säljare förskönar det han säljer!
du får ju nästan skylla dig själv om du tror på allt som står i an annons. det är ju lika dumt som att köpa en bil utan att skriva på regbeviset!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]