Andis skrev:Tackar för svaret.
Ja då hitta dom felen precis som jag misstänkte sen att dom vill ha en helt otrolig massa pengar för att laga förvånnar mig inte.
Men vart lite misstänksam på kommentaren i första inlägget i trådden dom hittar inget fel. Men så var det ju inte.
Tur att du fick hjälp av deras felsökning för att kunna fixa den permanent. Samt guld att du lyckades lösa det till en rimlig kostnad.
Länge sen jag åkte 99 T6 men en kompis pappa hade en kommer ihåg att dom gick underbart tysta och starka. Gratulerar till köpet.
Samt om automaten går byt filter och olja i den direkt som underhållande åtgärd. En mycket svag punkt på dessa bilar att dom pajar, min gissning till pajandet för sällan oljebyte på automaten.
Med vänlig hälsning,
Andis
Tack för svar, Andis.
Automatlådan har nu fått ett nytt filter och trågpackning och sedan spolad med 17 liter. Oj vad fint den går efter det. Kör jag lungt och fint, ja så som man ska göra, så märks det inte att den växlar. Men, bara men, om jag trycker pedalen i botten så är det som en häst sparkar och den drar något makalöst, går ruggit gämfört med min tidigare S80 2,4 140 hk.... Bränsle förbrukning vid full acceleration och närmare 200 kmh så drar den 4,8 lit/mil :shock: , men vid landsväg och 100 kmh med farthållare så blir det 0,85 lit/mil. Ja enligt bilens dator alltså, så det kan i verkligheten vara något annat men i alla fall en finger visning om att det blir lite tätare besök på macken...
Har även servat motorn ordentligt och fixat nya vacumslangar till magnetventilen och nu går turbon som de ska.
Nu ska vinterskorna på, har valt Hacka R, och sedan in på rekond.
Har inte åkt en så skön Volvo tidigare, makalöst skön och komfortabel. Då bilen köptes för 3000 kr så är jag mycket nöjd. :D