- ons 07 mar 2007, 20:48
Sådär ja, nu e jag hemma igen.... Detta har hänt den senaste veckan:
Efter försök att på MASSOR av olika sätt att få tag på Izet utan framgång, satte mej jag och min mor ner och sökte på hans efternamn på eniro.se och hittade då ett tjejnamn i borås som matchade hans efternamn som vi provade ringa till, enbart för att när jag köpte bilen släppte jag av honom hos enligt Izet själv hans "syster". Tänkte därför att det kanske kunde vara hans syster, med det visade sej vara hans ex-flickvän.
Hon sa direkt att hon lämnat honom och ville inte bli inblandad i nått mer när det gäller den mannen, hon var trött på han. Hon ville inte ge ut Izets telenummer, men hon skulle ringa honom och be han ringa upp, vilket hon oxå gjorde för det tog inte mer än ca 10 min så ringde han upp.
Mannen vi pratade med bröt på nått utländskt språk, men påstod sej vara Izet. Han sa oxå att det var hans bror som sålde bilen till mej för Izet själv var så upptagen med med sitt företag. Killen som lämnade bilen till mej visade leg och hette Izet, så jag undrar vem det är som ljuger nu.
Men iallafall, han lovade att ägarpappren var inskickade och visste ingen ting om att bilen var avställd osv, sa oxå att han inte ville lura någon och att givetvis hade jag köpt bilen skattad och besiktad, visste inget om att serviceboken var ifylld med kamrem och acc heller.....
Vi fick ett nytt nummer av han som vi skulle ringa dagen efter om inte ägarpappren kommit in till vägverket. så, vi väntade tills dagen efter och givetvis hade det inte kommit in ägarbyte på den, försöker ringa hela dagen med ca 5 min mellanrum till detta mobilnummer 0733 52 90 50 som givetvis saknar ägaruppgifter.
Dagen efter detta alltså på fredagen ringer jag igen beredd på att åka ner, vi var 5 st som var fullt förberedda på att åka ner, men innan vi åker ringer jag som sagt Ärendegruppen på Vägverket och får då veta att ägarpappren kommit in men kunde inte godkännas efterssom jag la in en "spärr" på bilen så att han inte kunde sälja den vidare till nån annan, så jag förklarade då hur det låg till och Vägverket släppte igenom ägarbytet och ställde på bilen direkt via telefonen och faxade papper om bevis på påställning.
Så Ägarbytet vart gjort i fredags förra veckan, men nu går det inte att få tag på vare sej Izet:s före detta eller han själv igen. För jag SKA ha MINST skatten tillbaka som han ställde av och fick återbetalat.
Damen jag pratade med på Vägverket undrade iom jag inte sett att skattemärket var skrapat på bilen efterssom han hade uppgett ett skrapnummer när han ställde av bilen, så jag kollade en gång till på skattemärket på audin, och det VAR INTE SKRAPAT! Så jag talade om detta för henne på ärendegruppen och hon fattade inget alls av hur han kunnat ställa av den, så jag fick vänta lite i luren så skulle hon kolla hur han gjort, tog ca 5 min så var hon tillbaka igen i luren med svaret:
"Samma dag som du köpte bilen, sa hon, beställde izet ett nytt skattemärke!"
Den saten hade alltså räknat ut allt detta i förväg, så det var därför han inte skickade in ägarbytespappren, för o kunna ställa av bilen o få tillbaka skattepengarna.
Så i nuläget äger jag iallafall bilen men får ta skiten med kamremm o skatten själv, acc:n vet jag ju inte om den fungerar förrens det blir varmare....
I övrigt så är ju bilen i nästan toppskick, verkligen fin alltså. Men pga problemen med förra ägaren kommer jag att sälja bilen även om det blir en förlust på det hela, pga jag känner mej trött på bilen, har liksom tappat glädjen med den om ni förstår...
Nu fortsätter kampen med kamrem och skatten, vet bara inte hur jag skall göra för att få det tillbaka!
Over and out MVH JIMMY
XC70 D4+++ med allt extra extra