Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
volvobrasse skrev:Hej! Jag undrar lite kring service gällande den V60 som jag väntar på. Enligt min ÅF om jag fattat honom rätt så kostar en service, dvs en slags bas-service 2600:- för den per år. Det är att byta oljefilter, fylla på olja etc om jag fattar det rätt? (om det är samma ingrepp som jag gör på min V70).

Tycker bara det är så konstigt för min nuvarande V70 MY09 kostar 1700:- att göra just denna service, dvs det är vad jag göra var 1000:e mil.

Kan någon förklara med man menar med detta samt vad eventuell skillnaden kan vara servicemässigt mellan dessa två bilar? :)

Han erbbjöd mig ett serviceavtal på 199 kr/mån, det är inte speciellt rabatterat :) Skulle i så fall tjäna ca 200 kr på ett år :)

V70 bensin kostar 171SEK/mån 10% i rabatt ger ett serviceavtal här i stan, jag tycker det är jättebilligt och man känner ju inte ens av 171sek i mån, slänga upp 2 lakan på en gång svider ju liite mer.
Användarvisningsbild
av iigloo
crumpets skrev:
iigloo skrev:Sen ingår volvo assistans och fri mjukvaruuppdatering. Sen är det inte "bara" filter och olja.
Fri uppdatering av mjukvara...... Det är endast vissa utvalda mjukvaror, och det är endast om du kört mer än 1500 mil. Har du kört 1499 mil får du betala extra för den. VIll du ha TOTAL uppdatering är det också ett tillval. Största lurendrejeriet som hänt svenska bilindustrin.
Konstigt...jag kör under 1500 mil och får alltid mjukvaran uppdaterad.
av Droopy
samma hör, ny mjukvara vid service, kör ca 12-1400mil per år. Och mjukvara ingår i servicen, det står tom i avtalet, oavsett mil såklart, milen har ju inget med mjukvaran att göra.
av Tim
I en basservice ingår det mer en olja och filter byte så som kontroll utav bilens hjulupphängning, bromsar belysning m.m. även kupefilter byts ut , kameran i vindruta rengörs och mjukvaran uppdateras. Samt volvo assistans ingår. Tänk även på goodwill och andra åtaganden som kan bli aktuella att utföras långt efter garantin har gått ut på bilen.
av Gabriel82
Jag har serviceavtal på båda mina bilar volvo xc90 06 och v50 10. Och det betalar jag 331:- per månad för varje bil. Kör 2500-3000 mil per bil och år. Tycker det är jättwskönt att betala ca 50 kr per månad och inte över 10.000 som mitt kamremsbyte och service skulle kostat annars. De går ju igenom allt. Kontroll bromsar upphängning chassi belysning m.m. så det är värt varenda krona och veta att bilwn blir rätt servad. Och assistansen 1 år är ju kanoners!

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]

Fel efter byte VVT

Visst vrider du vevaxeln åt rätt h&arin[…]

Tackar, får kolla även det!