- tor 13 nov 2014, 19:12
V70 bensin kostar 171SEK/mån 10% i rabatt ger ett serviceavtal här i stan, jag tycker det är jättebilligt och man känner ju inte ens av 171sek i mån, slänga upp 2 lakan på en gång svider ju liite mer.
volvobrasse skrev:Hej! Jag undrar lite kring service gällande den V60 som jag väntar på. Enligt min ÅF om jag fattat honom rätt så kostar en service, dvs en slags bas-service 2600:- för den per år. Det är att byta oljefilter, fylla på olja etc om jag fattar det rätt? (om det är samma ingrepp som jag gör på min V70).
Tycker bara det är så konstigt för min nuvarande V70 MY09 kostar 1700:- att göra just denna service, dvs det är vad jag göra var 1000:e mil.
Kan någon förklara med man menar med detta samt vad eventuell skillnaden kan vara servicemässigt mellan dessa två bilar? :)
Han erbbjöd mig ett serviceavtal på 199 kr/mån, det är inte speciellt rabatterat :) Skulle i så fall tjäna ca 200 kr på ett år :)
V70 bensin kostar 171SEK/mån 10% i rabatt ger ett serviceavtal här i stan, jag tycker det är jättebilligt och man känner ju inte ens av 171sek i mån, slänga upp 2 lakan på en gång svider ju liite mer.