Giggs skrev:Hade inne min på service idag (11500mil) och fick reda på att lagret hade börjat glappa, så ett kompressorbyte snarast var att rekommendera för att undvika..ja ni vet. Min drivrem gick förra året men hade då turen att det skedde 50 m hemifrån så jag lyckades hålla kamremmen oskadd.
Nu är man på hal is igen.
10900 kr vill min volvohandlare ha för byte av kompressor.
Ska höra mig för imorgon efter lite fler offerter. Beställa kompressor (ny) själv verkar onekligen vara det lättaste sättet att spara in några kronor på i alla fall.
Här kommer en lite sen uppdatering, sorry för det
I alla fall, jag hade inne bilen på verkstad (ej volvo, pga överpriser) för bromsbyte bak, ca en vecka efter servicen och bad mekanikern kika på kompressorn samtidigt, och lämna offert på ev. jobb för att åtgärda glappet.
När jag skulle hämta bilen skakade han bara på huvudet och sa att dom måste ha menat något annat, för kompressorn är det inget fel på! :shock:
En vecka efter det hade jag inne den hos ytterligare en mekaniker, tillika en erfaren bekant som jag litar fullt på, han bekfräftade samma sak. Felfri kompressor, inget tillstymmelse till glapp, inga missljud what so ever!
Det var min julklapp det, blir o köpa ny spelkonsoll eller annat skoj för dom pengarna nu, synd bara att förtroendet till min Volvohandlare precis sjönk som en sten!