- tis 11 nov 2014, 10:38
Har hört om några fall med igensotat partikelfilter av släkting och vän som jobbar på verkstad. I båda fallen har det handlat om bilar som gått extremt korta körningar. Ena hade vad jag förstod bara rullat lite fram och tillbaka några kvarter i Stockholm city. Ingen hade bryt sig om att varningen för partikelfiltret lös och till slut gick bilen i nödläge. Hamna hos vännen på verkstaden för Manuel ursotning av filtret.
Den andra var en pensionär som i stort sett inte kunde köra bil och bilen gick i mindre samhälle sakta några kvarter hit och dit. Men i båda fallen har jag för mig dom sa att det tog något år innan bilarna dök upp efter dom sålts nya.
Så det verkar som det ska ganska mycket till för att lyckas sota igen ett partikelfilter.
Eller har ni hört annat?
Den andra var en pensionär som i stort sett inte kunde köra bil och bilen gick i mindre samhälle sakta några kvarter hit och dit. Men i båda fallen har jag för mig dom sa att det tog något år innan bilarna dök upp efter dom sålts nya.
Så det verkar som det ska ganska mycket till för att lyckas sota igen ett partikelfilter.
Eller har ni hört annat?