Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Liten, med dagens mått skapligt säker. Innehåller inget speciellt som kan bråka.
Köp en Citroen C1.
Nu är jag inte en vän av fransmän egentligen, men eftersom toyota Aygo, Citroen C1 och Peugeot 107 är exakt samma bil, med undantag av emblem, fram och bakljus, samt då att Citroen fick egna stolar. Det gör mej till en vän av den bilen.
Bilen är en toyota i allt som rör sej och allt annat. En 1.0 som gått privat får du för 20-25000. Dom har inga direkta fel, trots sin litenhet får jag som överviktig, skitviktig och 1.94 lång enkelt plats i bilen utan att lida på nåt sätt alls runt 70 pållar tar den trecylindriga bilen dit du vill, UTAN att man varvar sönder, för se växellådan är växlad fullt normalt.
Frugan älskar sin då den är lättparkerad och tar sina hela 0,4 liter per mil och kostar fruktansvärda 360kr per år i fordonsskatt. Delar kostar inte ett skit varesej på skrot eller nytt.
Överraskande komfort om man nu inte förväntar sej en salongstyst kupe utan är realistisk.
Att vi just tog en Citroen är för att som jag sa så är alla i stort sett lika till utseendet. Alla är lika maskinellt och karossmässigt. MEN!! PRISET är en stor differens på. En Aygo är betydligt dyrare än dom andra. En Pegga är dyrare än Cittran. Så Cittra blev det. Jag betalar inte extra för emblem.
av Lövet
För info så är det denna Pettsson menar
Bild

Denna version av C1 har inte ett spår av Toyota i sig.
Bild
av *pettson*
Korrekt. Hmm men det är väl en C2? på undre bilen. Eller tänker jag galet?

Från 2005-> så är chassie och drivlina och 95% detsamma mellan bilarna ända tills idag.
Tilläggas ska att får man lite gåshud av Saabs gamla tvåtaktare med sång i så ska man definitivt köra dessa med öppna rutor sommartid. Det ger mersmak.. :)
av Lövet
Den dök upp i en googling på C1. Men det kanske är helt rätt att det är en C2. Verkar så...
https://www.google.se/webhp?sourceid=ch ... troen%20c2
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
En Renault Twizy, mindre blir det inte :lol: Men lite dyr. Men en Nissan Almera från tidigt 90 tal. Lagom stor, inte jätte skön att köra men inte den värsta. Ganska trevlig bil i sin helhet!

Bild
av mwood
Mina erfarenheter av billiga bilar säger s40 med GDI motorn. Även om denna motor inte ansågs bra, sköts den ordentligt så har du i princip en miljöbil enligt bilprovning o förbrukning på strax över 0,5 landsväg. Min var helt oslagbar. Men undvik problem med annat motorval
av Vento
c1 aygo och 107 är bilar jag spanat på! Men de ligger lite ovan budget! Någon som vet hur en Clio runt 01-02 är?

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]