Liten, med dagens mått skapligt säker. Innehåller inget speciellt som kan bråka.
Köp en Citroen C1.
Nu är jag inte en vän av fransmän egentligen, men eftersom toyota Aygo, Citroen C1 och Peugeot 107 är exakt samma bil, med undantag av emblem, fram och bakljus, samt då att Citroen fick egna stolar. Det gör mej till en vän av den bilen.
Bilen är en toyota i allt som rör sej och allt annat. En 1.0 som gått privat får du för 20-25000. Dom har inga direkta fel, trots sin litenhet får jag som överviktig, skitviktig och 1.94 lång enkelt plats i bilen utan att lida på nåt sätt alls runt 70 pållar tar den trecylindriga bilen dit du vill, UTAN att man varvar sönder, för se växellådan är växlad fullt normalt.
Frugan älskar sin då den är lättparkerad och tar sina hela 0,4 liter per mil och kostar fruktansvärda 360kr per år i fordonsskatt. Delar kostar inte ett skit varesej på skrot eller nytt.
Överraskande komfort om man nu inte förväntar sej en salongstyst kupe utan är realistisk.
Att vi just tog en Citroen är för att som jag sa så är alla i stort sett lika till utseendet. Alla är lika maskinellt och karossmässigt. MEN!! PRISET är en stor differens på. En Aygo är betydligt dyrare än dom andra. En Pegga är dyrare än Cittran. Så Cittra blev det. Jag betalar inte extra för emblem.