Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Jag har bestämt mig för en V60. Tänkte kolla med er andra om det är något livsviktigt jag bör ta med som är bortglömt.

Jag har gått "snik-vägen" och valt en snikmodell motormässigt av V60 pga budgetskäl, dvs en T3:a :) Men var förvånad hur pigg den ändå var. Kör ju en 2.0F i dag. Att ha en kraftfull motor är inte så viktigt för mig. Så här ser min beställning ut:

V60 T3 Ocean Race

Paket:Teknikpaket Sensus 7", Your Edition VOC

Extrautrustning:
COVER
Digitalt kombiinstrument
EXTERIÖRT STYLING PAKET
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner
MARKET ADAPTION
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Ocean Race
Parkeringshjälp, bak
Parkeringsvärmare m.tidur/Tidursfunkt.för diesel
Progressiv hastighetsberoende servo
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
Sensus Connect High Performance 7"
VINTERHJUL NOKIAN DUBBAD ALUMINIUMFÄLG
Volvo On Call-nöd-/assistanssystem
Your Edition

Det som är kvar för mig nu att bestämma är Driver alert system, om det är värt det eller ej. Jag är kluven, igentligen så är det helljusfunktionen jag är ute efter, det andra har jag en känsla över att det bara kommer irritera efter ett tag. Väljer dom flesta detta? Samt aktivt helljus?

Båda dessa får mig att passera budgeten:)

Är det något här som ni tycker är bortglömt utrustningsmässigt, som är svårt att leva utan?:)
Det är ju mer personligt vad man värderar, hade det hängt på pengen hade jag själv iaf valt bort VOC, fyller ingen funktion i min värld och lagt pengen på något annat skoj, men VOC kanske ingår i något paket du valt.

Hade även gått på en T4a direkt, 10 kaker hit el dit gör det samma i det stora hela.

Själv så avskyr jag alla dessa varningar för lane, du sover, du vinglar, bliss osv osv, men det är väl ochså en smaksak.

Så utrusta bilen med det DU vill ha och inet vad vi andra tycker att du ska ha :-)
Droopy skrev:Det är ju mer personligt vad man värderar, hade det hängt på pengen hade jag själv iaf valt bort VOC, fyller ingen funktion i min värld och lagt pengen på något annat skoj, men VOC kanske ingår i något paket du valt.

Själv så avskyr jag alla dessa varningar för lane, du sover, du vinglar, bliss osv osv, men det är väl ochså en smaksak.

Så utrusta bilen med det DU vill ha och inet vad vi andra tycker att du ska ha :-)
Sant VOC i sig ser jag som lite onödigt förutom vid olycksfall:) Men det ger mig kommunikation med bilen via appen med ex värmaren. Just det du beskriver med Driver alert är det jag misstänker jag kommer reta upp mig på. Att betala 5000 för funktionen med helljus/halvljus är lite väl också:)
Jaghade en V60 till låns ett par dagar, en 15 med driver allert och jag höll på att bli galen, så fort man körde över mittlinjen sänkte den volumen i radion och så lät det någon varningssignal, ganska diskret iofs. Jag slog av allt som gick i sensus men det hj'lpte inte, den varnade för ditt och datt hela tiden, och vid kraftiga inbromsningar slogs varningsblinkersen på, snacka om paff första gången det hände. Det är väl någon form av säkerhetsfunktion men iaf
Driver Support tycker jag är bra. Självklart kan vissa saker bli störande, men jag uppskattar BLIS vid backning, Adaptiv farthållare med köassist och autobroms är underbart. Bättre än jag trodde. Helljusautomatiken kunde varit bättre. Kräver ganska mörkt innan den börjar fungera, men annars bra. Varning för trött förare dyker upp väldigt sällan så den är inget störmoment. Allt detta går att stänga av tillfälligt eller permanent om man vill. Rattvärmen uppskattas, speciellt av frun, men den hade gärna fått vara i 3 steg då den kan bli för varm i mitt tycke. Spara pengar på stänkskydden och köp dem själv och montera dem själv. Busenkelt och mycket billigare.
Automatiskt avbländande backspegel hade jag valt till. Nu har du visserligen tonade rutor, men jag hade aldrig valt bort det ändå. Handlar ju bara om 1300:- eller däromkring, bekvämt att ha.. Om du har pengar att spendera kan du ju också plocka till dem yttre också! ;)

Snyggt med stylingpaket!
Jag föreslår att du undviker Driver Support. Risken är att du blir galen på alla varningar. Jag har haft paketet tidigare men stängde av så mycket av varningarna som möjligt. Om man sitter med skrikande barn i bilen, en pratande medpassagerare, telefonprat och radio på hög volym samtidigt så är det kanske bra men åtminstone när jag kör så går jag in för själva körningen och då blir det irriterande. Det enda som är något att ha i paketet är adaptiv cruise control och möjligen BLIS som är ganska diskret för de som behöver ha extra koll på döda vinkeln.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej allihopa! Jag har köpt en xc90 2017 d5. V[…]