PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ottomeister
Hej! Har sökt på forumet utan att hitta något bra svar.

Har en 142 -69 vars värmefläkt dött på. Såg att Vparts sålde nya fläktar till -73 och framåt.

Någon som vet vad som behöver modifieras för att denna ska passa? Förutom kablaget då.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
jo jag är rädd att du får göra det tog en från en 240 en gång fick kapa ner fläktvingarna på höjden
sen har jag för mig att jag fick ta lite på övre delen på insidan (plasthatten) men det ser du
när du håller på. jag använde kablarna till hastighet 1 och 3 till original knappen.
det är jävligt noga så att vingarna blir lika jag märkte aldrig nån obalans kanske hade tur (original 240 fläkt.)
original fläkten var gummi upphängd om ja minns rätt fick dra dit 240 fläkten med skruv o mutter
lås lim om det var för alla gummin var kass eller av nån annan anledning minns jag tyvär inte då det var femton år sedan.
antar att du är säker på att det är fläkten som är paj å inte nått annat.

nån mer kan säkert haka på här.

hasse.
Användarvisningsbild
av lennarte
ottomeister skrev:Såg att Vparts sålde nya fläktar till -73 och framåt.
Säkert att det inte är - 74 och framåt? Har för mig att -73 hade det "gamla" värmepaketet. Annars håller jag med den andra "gubbstrutten". Jag tog från en -74 140 (den har samma värmepaket som 240) och det funkade fint, efter dom modifikationer som beskrivs ovan. Jag har också "gjort iordning" gamla 140 fläktar. Det är alltid den övre bussningen som "ger upp" och den och kolen finns inte att köpa "normalt" men jag svarvade upp original bussning och pressade i en "standard" sintrad bronsbussning och "hittade" kol av lämplig storlek (fick "fila till" dom lite) och det funkade kanon. Det är bra om man kan göra ett bra jobb för det är inte roligt att "plocka ner" paketet igen. Glöm för all del inte den lilla slangen dom ska sitta igenom kardantunneln. Då blir det översvämning i kupén

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av ottomeister
Tackar så mycket för hjälpen. Har spänning i kablarna som går in i värmepaketet. Så att det är fläkten känns mycket troligt. :D
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]