Moderator: Moderatorer

Inget särskilt. Va inne i stan (Visby) en sväng. Så att vissa reda hade satt på vinterdäcken. Vi hade +15 idag. (I) Jag kommer vänta in i det sista med att skifta. 2 veckor framåt ska det vara varmt :D
Användarvisningsbild
av P210
Äntligen fått till min HUD (Head Up Display), lade ned den ODBII kopplade, blev för mycket info med varvräknare, momentanförbrukning (som dessutom visade galna värden), volttal etc. Hittade en display med bara hastighet, så nu GPS styrd, trodde den skulle bli seg i uppstarten men den är oftast igång på ett par sekunder.
Lamineringen i rutan gav tyvärr dubbla spegelbilder vilket såg trist ut, undrar om bilar med "riktig" HUD har en särskild laminering/filmning mellan glasen i vindrutan? Klistra på en reflekterande bit på rutan såg heller inte bra ut så det blev Peugeots lösning med att projicera på en separat halvtransparent glasskiva istället för direkt på vindrutan.
Nu ska jag vara bygga in delarna i en snygg låda och gömma undan strömkabeln!
Bild
Kul! Varit riktigt nyfiken på hur det sett ut in action istället för de reklambilderna säljarna har.
Plockat av stötfångaren bak och dragit om kablaget till backvarnarna från skadeverkstaden som förvisso försökt dra det bra men inte lyckats helt.

Bild

Bytt till det faceliftade handtaget på bakluckan. :wink:

Bild
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
grillchips skrev:TreVolvos: Haha jag har nog haft mitt sedan i somras... Har försökt tidigare med monteringen men jag verkar vara en av de olycksalige som inte hittar sladden direkt. Men skam den som ger sig!
Minns inte hur du letade efter uttaget innan men skriver detta i alla fall. Du ska leta efter en sladd som är klädd i typ skumplast. Den ligger vid hjulhuset i skalven mellan golvet och hjulhuset.

Ta ut bagabets bottenplatta, skruva loss höger lastsäkrare som sitter närmast baklyset (använd 10:ans hylsa) och vik innerklädseln åt vänster så ska du se detta.

Bild
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Ja det lutar åt att jag får riva upp allt, vissa har ju lyckats med att bara sticka in näven o gräva men den turen hade inte jag. Mest därför det dragit ut på tiden. :D
Användarvisningsbild
av daSea
P210 skrev:Äntligen fått till min HUD (Head Up Display), lade ned den ODBII kopplade, blev för mycket info med varvräknare, momentanförbrukning (som dessutom visade galna värden), volttal etc. Hittade en display med bara hastighet, så nu GPS styrd, trodde den skulle bli seg i uppstarten men den är oftast igång på ett par sekunder. [/img]
Vilken är det du använder. Funderar själv på något liknande, men har bara testat gratisappar till iPhone/iPad och de har varit ok. Funderar på garmins HUD+, men den kostar en del, så man vill ju sondera terrängen lite först.

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/mobil-t ... 55059.html

Någon annan som testat något liknande som har bra tips!
Användarvisningsbild
av P210
Vilken är det du använder. Funderar själv på något liknande, men har bara testat gratisappar till iPhone/iPad och de har varit ok. Funderar på garmins HUD+, men den kostar en del, så man vill ju sondera terrängen lite först.
Testade denna typen först:
Tyvärr visar värdet frör momentanförbrukning taget ur ODB2-uttaget inte samma som färddatorn, därför var inte denna optimal, däremot trevligt att den tar både ström och info direkt ur ODB2 uttaget. Fanns volttal, motortemp, hastighetsvarning etc.
Bild
http://www.aliexpress.com/item/New-2013 ... 79170.html

Den jag tänker bygga in:
Bild
http://www.aliexpress.com/item/2014-NEW ... 50364.html

Hade jag haft en Garmin GPS hade jag nog köpt deras display, men mycket mer pengar och vet inte hur mycket info den kan visa utöver navigeringsinfo?
Bild
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 1912
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]