- tor 30 okt 2014, 20:53
Bildskärmen inne i bilen
Däcktryckskontroll.JPG (77.04 KiB) Visad 653 gånger
Sommardäck 2
sommardack ventil.JPG (91 KiB) Visad 655 gånger
Sommardäck 1
sommardack 1.JPG (106.18 KiB) Visad 653 gånger
Vinterdäck 1
vinterdack 1.JPG (107.03 KiB) Visad 655 gånger
Okej, det här var jäkligt svårt.
Hämtade ut min nya V60 idag.
Jag har köpt med både sommar- och vinterdäck original från fabrik men det ser nu ut som jag har olika ventiler på olika däcken!
Se nedan, 2 bilder på vinterdäcken med svart ventil (dom är påmonterade på bilen nu).
Sedan 2 bilder på sommardäcken som förvaras i förrådet tillsvidare, med silvrig ventil.
Sist, en bild på hur det ser ut på skärmen inne i bilen.
Däcktryckskontroll: "Däcktryckssensorer saknas"
OBS: Bilderna kom i fel ordning men de med svart ventil är alltså vinterdäck och de med silvrig ventil sommardäck.
Tilläggas bör att när jag körde hem bilen idag så kom det även upp en informationsmeddelande med en varningstext som sa: "Däcktryckssystem service erfordras".
Dock så kom den inte upp efter att jag stannat bilen, och startat motorn igen.
Så, vilka slutsatser ska jag dra egentligen?
Jag är mycket förvirrad nu
Hämtade ut min nya V60 idag.
Jag har köpt med både sommar- och vinterdäck original från fabrik men det ser nu ut som jag har olika ventiler på olika däcken!

Se nedan, 2 bilder på vinterdäcken med svart ventil (dom är påmonterade på bilen nu).
Sedan 2 bilder på sommardäcken som förvaras i förrådet tillsvidare, med silvrig ventil.
Sist, en bild på hur det ser ut på skärmen inne i bilen.
Däcktryckskontroll: "Däcktryckssensorer saknas"
OBS: Bilderna kom i fel ordning men de med svart ventil är alltså vinterdäck och de med silvrig ventil sommardäck.
Tilläggas bör att när jag körde hem bilen idag så kom det även upp en informationsmeddelande med en varningstext som sa: "Däcktryckssystem service erfordras".
Dock så kom den inte upp efter att jag stannat bilen, och startat motorn igen.
Så, vilka slutsatser ska jag dra egentligen?
Jag är mycket förvirrad nu

Bilagor
Däcktryckskontroll.JPG (77.04 KiB) Visad 653 gånger
sommardack ventil.JPG (91 KiB) Visad 655 gånger
sommardack 1.JPG (106.18 KiB) Visad 653 gånger
vinterdack 1.JPG (107.03 KiB) Visad 655 gånger