Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40ThoppE
Någon som vet vart man kan få tag i ritning på ett grenrör till en v40 2.0T 00:a.
jag menar då ett grenrör med bästa möjliga flöde och verkningsgrad för stressfläkten.

haré gôttast
mvh. V40ThoppE
av Jompa_T4
Varför duger inte originalgrenröret? Jag har bromsat en bra bit över 400 hk med originalgrenrör, så vad är syftet med att byta...?

M.v.h.
av V40ThoppE
Jag tror säkert att det gör, men det är inte lika snyggt som ett i polerat rostfritt ormbo. :wink:
Jag är Tigsvetsare själv så får jag bara tag i en ritning, så kan jag fixa röret själv.
av Jompa_T4
Ålrajjt, då är jag med...

Det man ska tänka på är att det med ett nytt grenrör blir lite äventyrligt att ta sig igenom SBP, men annrs så är det ju lugnt. Mig veterligen finns inga färdiga "kit" för detta, utan alla som har byggt dessa (som jag känner i alla fall) har gjort det "custom" och måttat på den egna bilen.

Ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp...

M.v.h.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Precis, det där är en sån där sak där man helt enkelt får skaffa sig tillräckligt med kunskap för att kunna konstruera det själv. "Rätt" längd och volym beror på vad som är gjort med motorn i övrigt, så kopiera nån annans rakt av kan bli sämre än original...
Här finnas det grenrörsbyggen iaf: http://forum.savarturbo.se/index.php
av V40ThoppE
Jo att man kan ställa till det för sig visste ja redan :roll: .
men det jag egentligen hade tänkt mig var om man fick tag på en ritning att utgå ifrån, och där efter anpassa det till de förhållanden som finns under locket. :wink:
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]