- tor 01 mar 2007, 19:34
Hua, köpte för 4 månader sedan min första bil. Det blev en Volvo V70, AWD -00.. Det var ju sött, tills efter några dagar då biljäveln började rycka vid jämna varvtal, oftast runt 2000varv. Men andra dagen så var den dock snäll och tuffade på. Sen krånglade den igen och igen. Så iväg till verkstaden. Där byttes det luftmassamätare och sedan kallade dom bilen lagad. Påvägen hem började den rycka ännu mer än vanligt. Åkte direkt tillbaka, sedan ringer dom dagen efter; det är inga fel på bilen. Trots att bilen dog när han provkörde..
Rycken fortsatte, vände mig till en auktoriserad volvoverkstad, där hittade de fel. Immobilizern byttes (då bilen inte startade ibland utan bara klickade) och även en magnetventil de sotade även ur gasspjället. Bilen var snäll någon vecka och häromdagen blev den arg ännu en gång. Om jag körde på lågt varvantal och sedan stampade gasen i botten så ryckte den rejält 3 ggr vid 2000 varv. Ett flertal ggr hände detta. Dagen efter var den snäll igen.. Åkte iallafall in till verkstaden igen, och inga fel hittades. Bilen är snäll nu igen.
Jag sliter verkligen av mitt hår för detta!! :evil:
Rycken fortsatte, vände mig till en auktoriserad volvoverkstad, där hittade de fel. Immobilizern byttes (då bilen inte startade ibland utan bara klickade) och även en magnetventil de sotade även ur gasspjället. Bilen var snäll någon vecka och häromdagen blev den arg ännu en gång. Om jag körde på lågt varvantal och sedan stampade gasen i botten så ryckte den rejält 3 ggr vid 2000 varv. Ett flertal ggr hände detta. Dagen efter var den snäll igen.. Åkte iallafall in till verkstaden igen, och inga fel hittades. Bilen är snäll nu igen.
Jag sliter verkligen av mitt hår för detta!! :evil: