- sön 19 okt 2014, 07:24
V60 är mer en lifestyle-bil, vilket också var Volvos önskan med den. V70/XC70 (vi drar till fjällen versionen av V70) är en tråkig men för dyr folkbil, som är ett gammalt arv från gamla tråkiga Volvo (efter dess storhetstid).
Uppenbarligen så börjar detta ändras nu. V90 kommer säkerligen bli något annat. Om man tänker ha en bil i 5-7 år så skulle jag garanterat vänta på V90 istället. :)
Hade inte V60 funnits hade jag gått på BMW 3-serien istället.
GustafD skrev:Håller med föregående talare om att volvo blev intressanta med designen på framförallt xc60 och s60 men även v60. För att inte prata om nya xc90 som jag tycker e grymt lyckad.Jag har en V70 själv men beställt en V60. Jag provade barnstolar i den och vi fick förvånande nog aningen lite lite mer plats för passagerarsätet fram då barnstolen satt fastmonterad bakom, till min förvåning. Dock så är det aningen mindre bagage. Men då vi inte använder vagn så är det inget problem.
V60 är mer en lifestyle-bil, vilket också var Volvos önskan med den. V70/XC70 (vi drar till fjällen versionen av V70) är en tråkig men för dyr folkbil, som är ett gammalt arv från gamla tråkiga Volvo (efter dess storhetstid).
Uppenbarligen så börjar detta ändras nu. V90 kommer säkerligen bli något annat. Om man tänker ha en bil i 5-7 år så skulle jag garanterat vänta på V90 istället. :)
Hade inte V60 funnits hade jag gått på BMW 3-serien istället.